Twórcy DiRT 5 wyjaśniają jak wykorzystali unikatowe możliwości kontrolera DualSense
Oraz oczywiście większą wydajność konsol następnej generacji.

DiRT 5 będzie jedną z pierwszych gier przeznaczonych dla konsoli PlayStation 5. Aby przypomnieć o tym fakcie graczom, deweloperzy projektu opublikowali w sieci nowy materiał filmowy. Swoisty dziennik dewelopera.
W trakcie seansu widzimy, jak techniczny dyrektor Codemasters, David Springate, wyjaśnia najistotniejsze rozwiązania, jakie znajdziemy w DiRT 5 dla konsol następnej generacji, a w szczególności dla PlayStation 5. Pomijając kwestię lepszej oprawy, twórcy postawili na wykorzystanie unikatowych funkcji kontrolera DualSense.
"Rzadko jest tak w świecie kontrolerów, że otrzymujesz coś, co Cię zaskakuje. Co mówi 'dlaczego nie robiliśmy tego wcześniej?' To niesamowite", powiedział Springate.
Co takiego wyjątkowego jest w nowym kontrolerze? Deweloper przyznaje, że chodzi głównie o haptyczne sprzężenie zwrotne. To ono jest rewolucyjne.
"Wcześniej wibracje nie oferowały zbyt szerokiej ekspresji. Zmieniałeś jedynie to, jak często są one włączane i wyłączane. Jeśli chodzi o adaptacyjne triggery, nie wysyłasz jedynie sygnałów włącz i wyłącz, wysyłasz fale, które wyjaśniają, jak ma to działać oraz jak triggery mają pchać lub ciągnąć".
"To oznacza, że możesz czuć świat tak, jak chcesz go czuć(...) to oznacza, że DiRT 5 zapewnia doznania, jakich wcześniej nie zapewniała żadna gra wyścigowa - w nic podobnego wcześniej nie grałem, jeśli mam być szczery".
Film o DiRT 5 znajdziecie poniżej. Sama gra jest już dostępna w sklepach na PC (wymagania), PS4 oraz Xboksa One. Wariant next-genowy będzie dostępny w sprzedaży w najbliższych dniach, czyli w momencie premiery nowych konsol.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler