Na potrzeby gry Starfield firma Bethesda przebudowała całkowicie swój silnik graficzny

Nie oznacza to jednak, że deweloperzy zapomnieli o tym, co w ich silniku cenili gracze.

@ 04.11.2020, 15:03
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps5, xbox x/s

Na potrzeby gry Starfield firma Bethesda przebudowała całkowicie swój silnik graficzny

Bethesda chwali się, że w przypadku swojej kolejnej gry, Starfield, planuje wykonać znaczący skok technologiczny. W tym celu, między innymi, w znacznym stopniu przebudowano silnik graficzny, na którym ona śmiga.

Na potrzeby Starfield oraz The Elder Scrolls VI firma Bethesda opracowała narzędzia pozwalające na proceduralne generowanie map. Dzięki temu wirtualne światy mają być większe i bardziej zróżnicowane, choć nie oznacza to mniejszych nakładów pracy. Przy Starfield pracuje ponoć nawet 5-krotnie większy zespół niż przy Skyrim oraz Fallout 4.

"Modyfikacje w naszym silniku są prawdopodobnie największymi, jakie kiedykolwiek przygotowaliśmy, może nawet większe, niż przeskok z Morrowind do Oblivion", powiedział Todd Howard.

"Są rzeczy, które robimy, które nam się podobają, jak budowanie światów, które ludzie są w stanie modować - są rzeczy, które są z założeń dobre w naszej technologii. Ale jeśli chodzi o renderowanie, animacje, wyszukiwanie ścieżek, generowanie proceduralne... nie chcę powiedzieć wszystkiego, ale sporo zmieniliśmy".

"Poświęciliśmy na to więcej czasu, niż pierwotnie zakładaliśmy, a to zasili wszystko, co robimy ze Starfield oraz The Elder Scrolls VI. Kiedy ludzie zobaczą rezultaty, będą - mam nadzieję - tak szczęśliwi, jak my z tym, co jest na ekranie oraz jak tworzymy gry".

Howard przyznał jednocześnie, że Starfield jest tytułem w pełni singlowym, a jego premiera to jeszcze odległy temat. Deweloper powiedział, że chciał pochwalić się projektem wcześniej, ale woli poczekać, aż będzie miał konkrety.

Oczywiście sytuację bacznie obserwujemy i będziemy Wam przekazywać wszystkie doniesienia. 


Sprawdź także:
Starfield

Starfield

Premiera: 06 września 2023
PC, XBOX X/S

Starfield to kolejna gra z gatunku RPG akcji od Bethesda Game Studios. Tym razem deweloperzy, który specjalizują się w produkcjach z klimatów bliższych postapokalipsie (F...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
1 kudospetrucci109   @   07:43, 05.11.2020
Proceduralnie generowane mapy... 🤮 Czyli jednak Bethesta wpadła na to jak spieprzyć swoje gry jeszcze bardziej.
0 kudosshuwar   @   08:26, 05.11.2020
Cytat: Red.
"Modyfikacje w naszym silniku są (...) ", powiedział Todd Howard.
Tak widzę, kto to powiedział, to automatycznie włącza mi się blokada przyswajania tej wiedzy Dumny Uśmiech
0 kudosMicMus123456789   @   15:57, 06.11.2020
Grunt, że jak zawsze będzie masa bugów Dumny Po za tym Activision nie raz się chwaliło zmianami w silniku, a jak było wszyscy wiemy Dumny