Wiemy jak Gears Tactics będzie działać na konsolach
Są oczywiście różnice pomiędzy następną i bieżącą generacją.
Gears Tactics zadebiutowało wcześniej na PC, a już niebawem będzie ono też dostępne na konsoli Xbox Series X/S. W związku z tym dowiedzieliśmy się w jaki sposób przedsięwzięcie wykorzysta nowe platformy.
Deweloperzy Gears Tactics potwierdzili w rozmowie z The Verge, że na Xboksie Series X produkcja działać będzie w rozdzielczości 4K oraz z płynnością 60 klatek na sekundę. W przypadku scenek przerywnikowych będziemy mogli wybrać opcję 30 lub 60 fps, a deweloperzy twierdzą, że "to nie ze względów wydajności, ale osobistych preferencji".
W przypadku Xboksa Series S rozdzielczość i wydajność będzie oczywiście niższa. Jeśli zdecydujemy się na słabszy wariant nowego Xboksa, grać będziemy w rozdzielczości 1440p oraz z płynnością 60 fps. Jak widać, całkiem w porządku, choć detale w tym przypadku także mogą być odmienne.
A co w przypadku obecnej generacji? Najgorzej sytuacja wygląda na zwykłym Xboksie One, co oczywiście nie jest żadnym zaskoczeniem. W jego przypadku twórcy ze studia The Coalition zdołali wyciągnąć tylko 1080p i 30 fps. Trochę lepiej jest na Xboksie One X, na którym mamy albo 4K/30 fps, albo 1440p/60 fps.
"Lepiej jest na Series S", mówi deweloper, zapytany o różnice pomiędzy Xboksem Series S, a Xboksem One X. "Wizualnie jest lepiej - ta sama rozdzielczość, ta sama płynność, ale CPU jest dużo lepsze w Xboksie Series S oraz Xboksie Series X, mamy więc możliwość rysowania większej ilości elementów".
"Mimo że GPU odpowiedzialne jest za rysowanie, musimy tam trafić poprzez CPU, a na Xboksie One X zobaczycie, że jakość wizualna nie jest tak wysoka, jak w Series S w trybie wydajności".
Gears Tactics na konsolach zadebiutuje w dniu 10 listopada. Jeśli rozważacie zabawę na PC, pamiętajcie by sprawdzić wymagania sprzętowe oraz recenzję.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler