Scorn - przerażająca przygoda na 15-minutowym gameplayu

Projekt zmierza na PC oraz Xbox Series X/S.

@ 22.10.2020, 14:02
Adam "Dirian" Weber
Chwalmy Słońce!
pc, xbox x/s

Scorn - przerażająca przygoda na 15-minutowym gameplayu

Firma Microsoft przypomniała światu o Scorn, powstającej od kilku lat strzelance, tworzonej przez studio Ebb Software z myślą o blaszakach oraz nadchodzących nowych konsolach z rodziny Xbox.

W Scorn gracz trafia do abstrakcyjnego świata, balansującego na granicy jawy i snu. Gra jest inspirowana twórczością szwajcarskiego malarza H.R. Gigera, znanego m.in. jako twórca projektu ksenomorfa z filmowej serii Obcy. W trakcie rozgrywki czekają nas potyczki z demonicznymi stworami, ale też liczne zagadki środowiskowe i logiczne.

Całość wyróżnia się przede wszystkim gęstym klimatem - większa część świata, a nawet bronie którymi się posługujemy, zbudowane są z odrażającej materii organicznej.

Scorn zadebiutuje w 2021 roku w usłudze Xbox Game Pass.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosgeass   @   15:54, 22.10.2020
Chociaż przyznam, że nigdy wcześniej o tym tytule nie słyszałem, to po obejrzeniu tego... nie zostałem jakoś zachęcony szczególnie aby w to zagrać. Ten gameplay choć wolny, jest bardzo chaotyczny. Widzę siebie grając w to i czułbym się po prostu źle nie wiedząc gdzie mam iść i co mam robić. Bo nie dostrzegłem żadnych znaczników, które by to wskazywały.
Mimo iż wygląda fajnie. Może sama grafika mnie nie powala, że jakieś wow, ale widać w tym pomysł i wykonane jest ładnie. Tyle, że sama gra po tym gameplayu wydaje mi się niesamowicie... nudna. Może to kwestia, że dano akurat taki, a nie inny wycinek gry. Natomiast ja jakbym dawał materiał promocyjny to raczej taki w którymś się coś dzieje i w którym oglądający chociaż będzie miał jakiś zarys na temat tego o co w ogóle chodzi. No bo o co tu chodziło? Ktoś nie wiadomo po co chodzi po... nie wiadomo czym(to jakiś statek kosmiczny?), gdzie wszędzie są jakieś flaki i łażą jakieś robale. Jeździ windą, otwiera drzwi i sporadycznie strzela do robaczków. Nie wygląda to też na wycinek z pierwszych minut gry, bo te częste zmiany broni raczej na tym etapie byłyby zbyt skomplikowane. I raczej wątpię, żeby od początku już były dostępne. Zazwyczaj się zaczyna z byle pukawką. Więc jak na jeden z dalszych etapów gdzie tak wieje nudą, to strach pomyśleć co jest wcześniej i dalej. Więc faktycznie, przygoda z tą grą może być przerażająca, tylko pytanie czy o to chodziło? Ma być przerażająco nudno?
Jeżeli te znaczniki tylko zostały na potrzebę tego gameplayu wyłączone no to (ale nie wiem po co to ukrywać) jakoś tam jestem w stanie to zrozumieć. Jednakże jeśli nie, widzę w tym zabieg wydłużania niepotrzebnie czasu gry poprzez proste... a nie powiemy ci co masz zrobić to będziesz się szlajał po mapie i naciskał wszystko aż coś może zadziała. No nie wiem, mnie nie przekonało. Przynajmniej póki co. Może jakiś inny gameplay bardziej mi podejdzie.
0 kudosprofesjonalista19   @   18:27, 22.10.2020
Cytat: geass
Chociaż przyznam, że nigdy wcześniej o tym tytule nie słyszałem, to po obejrzeniu tego... nie zostałem jakoś zachęcony szczególnie aby w to zagrać. Ten gameplay choć wolny, jest bardzo chaotyczny. Widzę siebie grając w to i czułbym się po prostu źle nie wiedząc gdzie mam iść i co mam robić. Bo nie dostrzegłem żadnych znaczników, które by to wskazywały.
Mimo iż wygląda fajnie. Może sama grafika mnie nie powala, że jakieś wow, ale widać w tym pomysł i wykonane jest ładnie. Tyle, że sama gra po tym gameplayu wydaje mi się niesamowicie... nudna. Może to kwestia, że dano akurat taki, a nie inny wycinek gry. Natomiast ja jakbym dawał materiał promocyjny to raczej taki w którymś się coś dzieje i w którym oglądający chociaż będzie miał jakiś zarys na temat tego o co w ogóle chodzi. No bo o co tu chodziło? Ktoś nie wiadomo po co chodzi po... nie wiadomo czym(to jakiś statek kosmiczny?), gdzie wszędzie są jakieś flaki i łażą jakieś robale. Jeździ windą, otwiera drzwi i sporadycznie strzela do robaczków. Nie wygląda to też na wycinek z pierwszych minut gry, bo te częste zmiany broni raczej na tym etapie byłyby zbyt skomplikowane. I raczej wątpię, żeby od początku już były dostępne. Zazwyczaj się zaczyna z byle pukawką. Więc jak na jeden z dalszych etapów gdzie tak wieje nudą, to strach pomyśleć co jest wcześniej i dalej. Więc faktycznie, przygoda z tą grą może być przerażająca, tylko pytanie czy o to chodziło? Ma być przerażająco nudno?
Jeżeli te znaczniki tylko zostały na potrzebę tego gameplayu wyłączone no to (ale nie wiem po co to ukrywać) jakoś tam jestem w stanie to zrozumieć. Jednakże jeśli nie, widzę w tym zabieg wydłużania niepotrzebnie czasu gry poprzez proste... a nie powiemy ci co masz zrobić to będziesz się szlajał po mapie i naciskał wszystko aż coś może zadziała. No nie wiem, mnie nie przekonało. Przynajmniej póki co. Może jakiś inny gameplay bardziej mi podejdzie.

Cóż, zgadzam się w 99% z tym co piszesz. Ja po obejrzeniu materiału też jestem zdania, że wieje nudą a i sama walka i stwory jakoś nie przerażają : ot pełznie powoli robaczek w twoja stronę . Ten 1% to brak znaczników . Skoro gra ma być tez łamigłówką znaczniki mogłyby popsuć ten zamysł. Mnie ten gameplay w ogóle nie zainteresował grą
0 kudospetrucci109   @   18:51, 22.10.2020
Setting tej gry jest przegenialny. Przez Scorn zastanawiam się nad nowym Xboxem...
0 kudosKawira   @   08:50, 23.10.2020
Cytat: geass
Chociaż przyznam, że nigdy wcześniej o tym tytule nie słyszałem, to po obejrzeniu tego... nie zostałem jakoś zachęcony szczególnie aby w to zagrać. Ten gameplay choć wolny, jest bardzo chaotyczny. Widzę siebie grając w to i czułbym się po prostu źle nie wiedząc gdzie mam iść i co mam robić. Bo nie dostrzegłem żadnych znaczników, które by to wskazywały.
Mimo iż wygląda fajnie. Może sama grafika mnie nie powala, że jakieś wow, ale widać w tym pomysł i wykonane jest ładnie. Tyle, że sama gra po tym gameplayu wydaje mi się niesamowicie... nudna. Może to kwestia, że dano akurat taki, a nie inny wycinek gry. Natomiast ja jakbym dawał materiał promocyjny to raczej taki w którymś się coś dzieje i w którym oglądający chociaż będzie miał jakiś zarys na temat tego o co w ogóle chodzi. No bo o co tu chodziło? Ktoś nie wiadomo po co chodzi po... nie wiadomo czym(to jakiś statek kosmiczny?), gdzie wszędzie są jakieś flaki i łażą jakieś robale. Jeździ windą, otwiera drzwi i sporadycznie strzela do robaczków. Nie wygląda to też na wycinek z pierwszych minut gry, bo te częste zmiany broni raczej na tym etapie byłyby zbyt skomplikowane. I raczej wątpię, żeby od początku już były dostępne. Zazwyczaj się zaczyna z byle pukawką. Więc jak na jeden z dalszych etapów gdzie tak wieje nudą, to strach pomyśleć co jest wcześniej i dalej. Więc faktycznie, przygoda z tą grą może być przerażająca, tylko pytanie czy o to chodziło? Ma być przerażająco nudno?
Jeżeli te znaczniki tylko zostały na potrzebę tego gameplayu wyłączone no to (ale nie wiem po co to ukrywać) jakoś tam jestem w stanie to zrozumieć. Jednakże jeśli nie, widzę w tym zabieg wydłużania niepotrzebnie czasu gry poprzez proste... a nie powiemy ci co masz zrobić to będziesz się szlajał po mapie i naciskał wszystko aż coś może zadziała. No nie wiem, mnie nie przekonało. Przynajmniej póki co. Może jakiś inny gameplay bardziej mi podejdzie.


Najwidoczniej gra nie jest dla Ciebie. Znaczników nie będzie na 100%, twórcy dawno temu powiedzieli, że lwią część ma stanowić eksploracja i szukanie ścieżki
0 kudosKotecek_PL   @   09:05, 23.10.2020
trochę mi się skojarzyło z łażeniem po gniazdach ksenomorfów ale jednak całkiem inaczej, tak btw to pies moich rodziców by się wytarzał tych flakach Rozbawiony
1 kudosBubtownik   @   09:21, 24.10.2020
Wygląda to niesamowicie obrzydliwie i...dlatego na to czekam. Uwielbiam takie klimaty Obecego, a tu poziom zaszczucia może być podobny. Graficznie może nie jest to next-gen na miarę RDR2 ale jestem ciekaw co wyskrobią z tej gry. Po za tym pewnie będzie w gamepass więc będzie trzeba zagrać Uśmiech
0 kudosguy_fawkes   @   19:21, 25.10.2020
Niestety muszę przyznać, że trochę wieje nudą, ale stylistyka i klimat są obłędne, totalnie mój gust. Mam nadzieję, że Scorn ma więcej ciekawych lokacji do zaoferowania, niż tylko coś na wzór statku Inżynierów.
Dodaj Odpowiedź