Phil Spencer przyznaje, że tworzenie gier dla Xboksów Series X/S jest bardziej skomplikowane
Chodzi w tym przypadku o to, że next-geny Microsoftu są dwa, co oznacza dwa progi wydajności.
Next genowy Xbox wydany zostanie w dwóch, dość znacznie różniących się wariantach. W przypadku PlayStation 5 różnica pomiędzy konsolami ogranicza się do czytnika, podczas gdy Xbox Series S oraz Xbox Series X to dwie różne konsole, oferujące odmienną wydajność, a przez to także funkcje i rozwiązania. Nawet Phil Spencer, szef Xboksa, przyznaje, że deweloping na platformę jest przez to bardziej skomplikowany.
Szef Xboksa rozmawiał niedawno z redakcją portalu Kotaku, a w trakcie wywiadu powiedział, że deweloperzy faktycznie będą musieli wykonać nieco więcej pracy, aby przygotować swoje gry pod dwa różne warianty nowej platformy. Oferują one bowiem odmienną wydajność.
"Absolutnie, to jest praca. Nie ma co do tego żadnych wątpliwości. Prawda jest taka, że masz dwie specyfikacje wydajnościowe. Nie będę tu stał i próbował kogoś przekonywać, mówiąc że dwie specyfikacje to jak posiadanie jednej specyfikacji. Tak nie jest. Robimy to ponieważ chcemy poszerzyć rynek".
Xbox Series X/S debiutuje już 10 listopada. Wówczas okaże się która z konsol będzie cieszyć się większą popularnością. Phil Spencer uważa, że będzie to Xbox Series S.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler