Wibracje w DualSense będą łatwiejsze do zaprogramowania
Deweloperzy będą korzystać z narzędzi automatyzujących proces.
Sony ostatnio potwierdziło, że kontrolery DualSense przeznaczone dla PlayStation 5, będą mieć zaawansowane wibracje. Deweloperzy będą w stanie programować silniczki w taki sposób, by reagowały np. na dźwięki generowane przez grę.
"Mimo że DualSense pozwoli na bardziej realistyczne doświadczenia w grach, twórcy będą również potrzebować więcej czasu i wiedzy na to, by stworzyć wysokiej jakości wibracje", czytamy w specjalnym raporcie.
Korporacja przyznaje, że choć nauka tworzenia wibracji może trochę potrwać, później programiści będą w stanie tworzyć wyjątkowo skomplikowane schematy w bardzo krótkim czasie. Narzędzie na to pozwalające ma być bardziej rozbudowane, ale także bardziej przyjazne niż to dla DualShocka 4.
"Skupialiśmy się na technologii sieci nerwowych, ale problemem były badania z przeszłości, które wykorzystywały tę technologię do odtwarzania dotyku, a nie obrazków oraz dźwięków".
"Na początku poświęciliśmy mnóstwo czasu na sprawdzenie danych. Później zbadaliśmy i przeanalizowaliśmy różne algorytmy, podczas otrzymywania rad od ekspertów. To pozwala nam zautomatyzować generowanie wysokiej jakości fal wibracji, sprawiając, że wyglądają jakby zostały zaprojektowane ręcznie".
PlayStation 5 zadebiutuje w sklepach pod koniec bieżącego roku. Z najnowszych doniesień wynika, że premiera platformy nastąpi w listopadzie.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler