Come Midnight - gameplaye z anulowanej gry People Can Fly
People Can Fly po premierze Painkillera rozwijało projekt o nazwie Come Midnight - anulowany tytuł osadzający akcję w latach 40. ubiegłego stulecia i w klimacie noir.
Painkiller był dla studia People Can Fly sukcesem, choć niekoniecznie idącym w parze z gratyfikacjami finansowymi - napisał Adrian Chmielarz, ówczesny dyrektor PCF, w poście na stronie aktualnie prowadzonego studia, The Astronauts. Nie wszyscy jednak wiedzą, że po Painkillerze było Come Midnight, które - niestety - nigdy nie ujrzało światła dziennego. Wszystko, co możemy poznać z tego nietuzinkowego projektu, to materiały graficzne, którymi zawarł we wspomnianym poście Adrian Chmielarz.
A do sieci trafiło całkiem sporo interesujących rzeczy - od albumów ze szkicami koncepcyjnymi, przez rendery 3D, kończąc na fragmentach gameplayów oraz całej dokumentacji gry (dostępnej do pobrania!). W serii wpisów dotyczących Come Midnight możemy nie tylko podejrzeć proces produkcyjny tytułu, ale również dowiedzieć się o nieszczęśliwym związku People Can Fly z firmą THQ, która ostatecznie - na rzecz marki S.T.A.L.K.E.R. - utopiła projekt Polaków.
Come Midnight powstawało w okresie 2004-2006 na komputery osobiste i konsole nowej wówczas generacji - Xboksa 360 oraz PlayStation 3 - i chciało łączyć ciężki, mocno osadzony w realiach Stanów Zjednoczonych lat 40. i 50. ubiegłego stulecia klimat noir z wątkami paranormalnymi w styli H.P. Lovecrafta. Bohaterem miał być Mike Ellroy, prywatny detektyw, który oprócz rozwiązywania kryminalnych zagadek potrafi też rozmawiać z duchami.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler