SSD w Xboksie Series X stawia na długotrwałą, możliwą do podtrzymania wydajność

Nie chodzi o krótkotrwałą, maksymalną wydajność czy jakieś rekordy.

@ 29.06.2020, 19:59
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
ps5, xbox x/s

SSD w Xboksie Series X stawia na długotrwałą, możliwą do podtrzymania wydajność

Wiele w ostatnim czasie pisaliśmy o SSD w konsoli PlayStation 5. Zarówno analitycy, jak i deweloperzy chwalą technologię opracowaną przez Sony, a jak wygląda sytuacja w przypadku propozycji Microsoftu? Wszak Xbox Series X także posiada wbudowany napęd SSD.

Kwestię technologii przygotowanej przez giganta z Redmond poruszył Jason Ronald. Powiedział on, że SSD w konsoli Xbox jest nastawione bardziej na stałą, możliwą do utrzymania wydajność, a mniej na maksymalną przepustowość.

"Chodzi o coś więcej niż cyfry, które możemy lub nie opublikować. Skupiamy się na zoptymalizowaniu doświadczeń deweloperów, aby dostarczyć możliwie najlepsze doświadczenia dla graczy, nie próbujemy doścignąć pewnych rekordowych liczb. Zawsze mówiliśmy o stałej, możliwej do utrzymania wydajności".

Filozofia taka zastosowana została w przypadku każdego komponentu, także jednostki centralnej oraz układu odpowiedzialnego za grafikę.

"Mogliśmy wymusić zegary, mogliśmy wykorzystać zmienne zegary. Prawda jest taka, że to utrudnia pracę deweloperom, którzy więcej czasu poświęcają na optymalizowanie gier, mimo że pozwoliłoby nam to osiągnąć wyższą liczbę Tflopów. Ale wiecie co, to nie jest ważne. Ważne są doświadczenia, które mogą stworzyć deweloperzy".

Mimo powyższego, Microsoft nie zamierza odpuszczać wydajności. Korporacja ma wiele asów w rękawie, a jeden z nich to technologia zwana Xbox Velocity.

"Prócz NVMe SSD, mamy dedykowane układy do dekompresji danych, które maksymalizują wydajność I/O. Moglibyśmy pochłonąć połowę rdzeni CPU, ale oczywiście nie chcieliśmy tego robić. Opracowaliśmy więc dedykowany hardware, który przejmie tę robotę i zwolni CPU".

O tym, jak finalnie będzie wyglądać wydajność PlayStation 5 oraz Xboksa z serii X przekonamy się dopiero po premierze nowych platform. Ta zaplanowana została na końcówkę bieżącego roku, choć dokładnych terminów nadal nie znamy.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
1 kudosdabi132   @   08:40, 30.06.2020
Proszę proszę. Dla Microsoftu nie są ważne cyferki i teraflopy. To jest ciekawe
0 kudosbalic87   @   11:36, 30.06.2020
Cytat: dabi132
Proszę proszę. Dla Microsoftu nie są ważne cyferki i teraflopy. To jest ciekawe
tez mnie to mocno zdziwilo xD
0 kudosgajda1000   @   13:06, 30.06.2020
No dla mnie ten komentarz M$ jest jasny: "Nasz dysk jest też SSD, ale nie dorasta do pięt temu w PS5. No ale musimy jakoś się wybronić i coś powiedzieć."

Także ten... ;D