Nowe plotki na temat Xboksa Lockhart

Konsola będzie miała wydajne CPU, ale okrojone GPU.

@ 29.06.2020, 18:37
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
xbox one, xbox x

Nowe plotki na temat Xboksa Lockhart

Mniej więcej dwa dni temu pisaliśmy co nieco na temat konsoli Xbox Lockhart, czyli okrojonej wersji next-genowego Xboksa, mającego zadebiutować pod koniec bieżącego roku. W niniejszej wiadomości mamy dla Was kolejne ciekawostki w temacie.

Tom Warren z The Verge postanowił podzielić się ze światem informacjami związanymi ze specyfikacją techniczną Xboksa Lockhart. Okazuje się, że platforma ta będzie dysponować mocą obliczeniową podobną do tej, jaką oferuje Xbox One X.

Oba nowe Xboksy będą dysponować takimi samymi procesorami, a różnicę dostrzeżemy przede wszystkim w układzie odpowiedzialnym za przetwarzanie grafiki. Jednostka zastosowana w Xboksie serii X będzie taktowana wyżej, a w związku z tym wydajniejsza. Zaoferuje ona 12 Tflopów mocy, podczas gdy Xbox Lockhart to "jedynie" około 4 Tflopów.

Niższa wydajność sprawi, że studia celować będą w rozdzielczość 1080p, ewentualnie 1440p - wybór będzie należał do deweloperów. Microsoft nie zamierza nikomu niczego narzucać.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosbalic87   @   11:19, 30.06.2020
wolalbym co najmniej 6 TF gdyż w niedalekiej przyszłości przy 4 TF będzie trudno utrzymać nawet 1080p o czym pisałem już wcześniej...
0 kudosLucas-AT   @   11:27, 30.06.2020
Cytat: balic87
wolalbym co najmniej 6 TF gdyż w niedalekiej przyszłości przy 4 TF będzie trudno utrzymać nawet 1080p o czym pisałem już wcześniej...

Te 4TF w architekturze RDNA 2 może być tak wydajne jak 6TF w Xbox One X, więc dla 1080p powinno starczyć.
0 kudosbalic87   @   14:59, 30.06.2020
Cytat: Lucas-AT
Cytat: balic87
wolalbym co najmniej 6 TF gdyż w niedalekiej przyszłości przy 4 TF będzie trudno utrzymać nawet 1080p o czym pisałem już wcześniej...

Te 4TF w architekturze RDNA 2 może być tak wydajne jak 6TF w Xbox One X, więc dla 1080p powinno starczyć.
no nie wiem demo technologiczne UE5 na PS5 chodzilo w rozdzielczości 1440p przy 10TF wiec przy 4TF daloby się wyciagnac 1080p ?
Raczej watpie ...
A pragne tu nadmienić iż jest to niedaleka przyszlosc i szczerze watpie w to aby optymalizacja do tego czasu poszla az tak radykalnie do przodu ...
0 kudosLucas-AT   @   15:19, 30.06.2020
To demo prezentowało kosmiczny i nienaturalny poziom, który raczej nie będzie osiągalny w standardowej grze AAA starczającej na 20h. Do tego zawiera setki milionów polygonów. Trzeba poczekać na pierwsze gry AAA, by zobaczyć jak te konsle sobie w praktyce radzą. Na tym Xboksie deweloperzy będą też pewnie zmniejszać detale, tak by utrzymać te 1080p. Jeśli procesor i dysk SSD będą z tej samej półki, co w Xbox Series X, to będzie łatwo po prostu zjechać suwakami w dół.
0 kudosbalic87   @   15:35, 30.06.2020
Cytat: Lucas-AT
To demo prezentowało kosmiczny i nienaturalny poziom, który raczej nie będzie osiągalny w standardowej grze AAA starczającej na 20h. Do tego zawiera setki milionów polygonów. Trzeba poczekać na pierwsze gry AAA, by zobaczyć jak te konsle sobie w praktyce radzą. Na tym Xboksie deweloperzy będą też pewnie zmniejszać detale, tak by utrzymać te 1080p. Jeśli procesor i dysk SSD będą z tej samej półki, co w Xbox One Series X, to będzie łatwo po prostu zjechać suwakami w dół.
to troche slabo moim zdaniem... chociaz widze tu pewne rozwiazanie napewno mysle ze warto bedzie kupic ta konsole na poczatku aby grac w 1080p na wysokich detalach bo pewnie na poczatku bedzie to mozliwe a za jakis czas sie przesiasc na drozsza wersje gdy ta juz stanieje (mowie tu o tych co zamierzaja grac w 1080p bez ograniczen przez cala generacje)
0 kudosLucas-AT   @   15:50, 30.06.2020
Trudno na razie wyrokować nie znając dokładnej specyfikacji. Mam nadzieję, że ta konsola nie będzie przez całą generację ograniczać standardowe modele. Jeśli najpierw deweloperzy będą tworzyć grę na Xbox Series X i PS5, a potem obcinać detale, by gra ruszyła na Lockharcie, to może ta wersja być obojętnie jakim kupskiem. Byleby wersje na standardowe modele nie ucierpiały, będac równane w dół do wspólnego mianownika.
0 kudosbalic87   @   19:51, 30.06.2020
Cytat: Lucas-AT
Trudno na razie wyrokować nie znając dokładnej specyfikacji. Mam nadzieję, że ta konsola nie będzie przez całą generację ograniczać standardowe modele. Jeśli najpierw deweloperzy będą tworzyć grę na Xbox Series X i PS5, a potem obcinać detale, by gra ruszyła na Lockharcie, to może ta wersja być obojętnie jakim kupskiem. Byleby wersje na standardowe modele nie ucierpiały, będac równane w dół do wspólnego mianownika.
to chyba raczej byloby slabe rozwiazanie gdyby w takich nowych tytulach drastycznie obnizano poziom detale pod wersje Lockhart... co do wspomnianego we wczesniejszych komentarzach tech demo UE5 to mysle ze osiagniecie takiego poziomu przy wielogodzinnych grach AAA bedzie jak najbardziej mozliwe gdyz tego typu tytuly beda przygotowywane przez dlugi czas w porownaniu do tego tech dema a poza tym beda posiadaly wielomilionowe budzety pozwalajace owy nowoczesny silnik wykorzystac do granic mozliwosci !
Dodaj Odpowiedź