Twórcy Ghost Of Tsushima opowiadają o systemie walki w grze
Najważniejsza dla deweloperów była szybkość przebiegu pojedynków.
Ghost Of Tsushima trafi do sprzedaży już za mniej więcej trzy tygodnie. Istotną rolę w projekcie odgrywa walka, a w związku z tym deweloperzy postanowili nam ją zaprezentować. Zrobił to współzałożyciel studia Sucker Punch, Chris Zimmerman.
Zimmerman opublikował na oficjalnym blogu PlayStation artykuł, w którym wyjaśnia istotę walki mieczem. W jego opinii najważniejszym - i najtrudniejszym - zadaniem dla twórców było określenie odpowiedniej prędkości toczenia pojedynków. Nie mogły być one zbyt szybkie, ani zbyt wolne, więc deweloperzy mnóstwo czasu poświęcili na eksperymenty.
Aby uzyskać właściwą prędkość walk, twórcy zainteresowali się filmami, w których były pojedynki na miecze. Dzięki temu dowiedzieli się jak takie starcie faktycznie wygląda, a później przenieśli je do wirtualnego świata. Starcia są dzięki temu dynamiczne i intensywne.
Zimmerman poruszył też kwestię różnych stylów walki, w zależności od tego, z jakim przeciwnikiem walczymy. Do każdego pojedynku trzeba się odpowiednio przygotować, biorąc pod uwagę rozmiar, a także liczbę wrogów. Nie da się tak po prostu wymachiwać mieczem.
Poniżej rzucić okiem możecie na dwa materiały filmowe podejmujące tematykę systemu walki w grze. Jeśli chodzi o Ghost Of Tsushima, jego premiera zaplanowana została na dzień 17 lipca bieżącego roku. Grać będziemy wówczas wyłącznie na PlayStation 4.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler