The Last of Us: Part II - przedstawiciele innych studiów pod wrażeniem fizyki liny

Jeden z nich twierdzi, że co najmniej kilku programistów musiało płakać przygotowując kod.

@ 22.06.2020, 11:53
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
ps4

The Last of Us: Part II - przedstawiciele innych studiów pod wrażeniem fizyki liny

The Last of Us: Part II dostępne jest w sprzedaży od kilku dni. Nowy projekt studia Naughty Dog przypadł nam bardzo do gustu, o czym świadczy recenzja, a i świat deweloperów gier nie szczędzi pochwał.

Na Twitterze pojawiło się sporo interesujących wpisów na temat fizyki liny, opracowanej na potrzeby The Last of Us: Part II. Przedstawiciele innych studiów są pod wrażeniem tego, co udało się osiągnąć w Naughty Dog.

Z notek dowiadujemy się, że za fizykę w grze, w tym także zachowanie liny, odpowiada programista Jaros Sinecky. To właśnie on przygotował większość kodu opisującego sposób, w jaki na nasze poczynania reaguje lina.

Twórcy mieli oczywiście zaczątek kodu, bo linę, w postaci wyciągarki, zaaplikowano wcześniej m.in. w Uncharted 4: Kres złodzieja, ale w The Last of Us: Part II znacząco rozwinięto jej użyteczność. Zerknijcie zresztą na wpisy widniejące poniżej.

The Last of Us: Part II dostępne jest obecnie na PlayStation 4. Na naszych łamach niebawem znajdziecie rozbudowany poradnik projektu, albowiem rozpoczęliśmy nad nim pracę.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosRonaldo_   @   12:57, 22.06.2020
Jeśli powstanie trzecia część, to ciekawe o czym będzie. 😁
0 kudosguy_fawkes   @   15:36, 22.06.2020
Poziom takich smaczków w grach ND jest niesamowity. Co prawda widziałem też filmiki, jak się ta lina właśnie w tym miejscu potrafi zbugować, no ale jeśli działa jak trzeba, to wow. Niestety, na takie drobiazgi wielu odbiorców po prostu nie zwraca uwagi - tym bardziej nie mają świadomości, jak trudno coś tak z pozoru normalnego osiągnąć.
1 kudosLucas-AT   @   21:57, 23.06.2020
Cytat: guy_fawkes
Poziom takich smaczków w grach ND jest niesamowity. Co prawda widziałem też filmiki, jak się ta lina właśnie w tym miejscu potrafi zbugować, no ale jeśli działa jak trzeba, to wow. Niestety, na takie drobiazgi wielu odbiorców po prostu nie zwraca uwagi - tym bardziej nie mają świadomości, jak trudno coś tak z pozoru normalnego osiągnąć.

Takich drobiazgów w The Last of Us 2 jest zatrzęsienie. Jak wiemy, Joel zaczął interesować się rzeźbieniem, a więc w jego domu na półkach widzimy książki na ten temat. Gdy rzucimy zarażonego butelką to fragmenty szkła wbijają mu się w twarz. Każdy przeciwnik i pies ma swoje imię - jeśli np. zastrzelimy psa, opiekun krzyknie z przerażeniem imię tego psa. Na płytkiej wodzie Ellie nie płynie, ale odbija się rękoma od dna. Sklepy z żywnością lub narzędziami już dawno zostały ograbione, ale już z rzeczami zbędnymi w postapokaliptycznym świecie, stoją pełne - podczas eksploracji można na to zwrócić uwagę.