PlayStation 5 oferuje większą elastyczność, twierdzi twórca Commander ’85
Sony prawdopodobnie postawi też na łatwiejszą obsługę urządzenia.
Procesor opracowany przez AMD na potrzeby PlayStation 5 w dość znacznym stopniu różni się od tego, przygotowanego dla Xboksa z serii X. Jedna z podstawowych różnic to zmienna częstotliwość pracy, wychwalana przez deweloperów.
Twórca Commander 85, Marcin Makaj, rozmawiał niedawno z redakcją GamingBolt, a w trakcie konwersacji poruszona została kwestia potencjału, jaki drzemie w architekturze PlayStation 5. Choć Makaj nie ma jeszcze dostępu do zestawu deweloperskiego, dokładnie przejrzał on dostępną specyfikację techniczną.
"Obie konsole to krok do przodu, jeśli chodzi o wydajność CPU. Równoległy Multi-Threading zrobi wielką różnicę - skok w wydajności jest zawsze czymś pożądanym, ale różnica w przypadku PlayStation 5 to bardziej elastyczne podejście, nie widzę tu jednak zwycięzcy".
Makaj twierdzi, że obie konsole są wyśmienite, a jeśli Sony będzie kontynuowało swoją dotychczasową politykę, PlayStation 5 będzie łatwiejsze do programowania niż Xbox z serii X.
"Zgodnie z moimi doświadczeniami z opracowywaniem gier dla Xboksa One i PlayStation 4, przeważnie miałem lepszą wydajność na PlayStation 4 i myślę, że będzie to nadal tak samo na konsolach next-genowych. Więcej mocy to zawsze świetna sprawa, otwiera nowe możliwości, jeśli chodzi o jakość grafiki".
Gra opracowywana przez Makaja, Commander ’85, zadebiutuje w bliżej nieokreślonym terminie na PC, PS4, Xboksie One oraz Switchu.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler