Studio Arkane uważa, że konsole następnej generacji zaoferują lepszą sztuczną inteligencję oraz fizykę

Twórcy wreszcie będą mieli moc obliczeniową potrzebną do rozwijania nie tylko oprawy wizualnej.

@ 29.05.2020, 16:28
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps5, xbox x/s

Studio Arkane uważa, że konsole następnej generacji zaoferują lepszą sztuczną inteligencję oraz fizykę

Arkane to deweloper znany z wielu świetnych gier, w tym również z wyśmienitego cyklu Dishonored. Choć w tym momencie nie wiemy przy czym pracuje studio, z wypowiedzi jego pracowników wynika, że większy nacisk mogą oni kłaść w przyszłości na fizykę oraz sztuczną inteligencję.

"Jakość wizualna jest zawsze fajna, ale, wiecie, więc. Jakbyście mnie zapytali, uważam, że Dishonored 2 oraz Outsider wyglądali świetnie, więc jeśli mogę mieć to przy 60 klatkach na sekundę i 4K na mojej konsoli, będę bardzo zadowolony", powiedział dyrektor gry, Dinga Bakaba.

"Myślę, że wszystko, co zostało wspomniane na temat szybkiego ładowania danych jest ekscytujące. Minimalizowanie przerw w trakcie zabawy jest naprawdę fajne. Jeśli celujesz w coś pokroju otwartego świata, streaming jest świetny, jeśli jest tak szybki, jak widzieliśmy".

Obecna generacja konsol oferuje całkiem niezłą oprawę, ale wiele z jej podzespołów jest problematycznych. Pamięć RAM stanowi tzw. przewężenie, które sprawia, że twórcy muszą decydować co przyciąć, aby uzyskać coś innego. Na next-genach twórcy mają więcej pamięci, a w rezultacie szersze możliwości.

"SI, symulacja fizyki, jest mnóstwo rzeczy, które możesz zrobić, kiedy opracowujesz grę dla tych platform. Będzie oczywiście trzecia generacja, jak w przypadku każdej generacji gier, ale będzie też pierwsza generacja, która zaczyna sprawdzać nową technologię. Gdy jesteśmy dalej w tę generację, będzie to dla nas bardzo ekscytujące. SI, fizyka, wszystkie te rzeczy na pewno poprawią interaktywność naszych gier".

"Myślę, że to ekscytujące. Więcej postaci w świecie, więcej symulacji, a dla Sebastiena (dyrektora artystycznego) i jego ekip, oznacza to możliwość zrobienia wielu rzeczy, które do tej pory były poza zasięgiem. To już się poniekąd zaczyna".

Jak wspomniałem, nie wiemy w tym momencie przy czym pracuje studio Arkane, ale być może niebawem poznamy jakieś szczegóły. Powinien Was ucieszyć fakt, że seria Dishonored nie została odłożona na półkę.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosAntyMarksista   @   22:00, 01.06.2020
SI, symulacja fizyki, jest mnóstwo rzeczy, które możesz zrobić, kiedy opracowujesz grę dla tych platform.
Słowo klucz - "możesz". A móc nie zawsze znaczy chcieć...
2 kudosguy_fawkes   @   08:50, 02.06.2020
O tych aspektach mówi się przy premierze każdej kolejnej generacji. Zabawne jest to, że są gry kilkunastoletnie z fantastycznym AI i nowe, które pod tym względem wypadają tragicznie. To nie tyle kwestia surowej mocy, co rzeczywistego talentu i wiedzy developerów - choćby ostatni Prey miał bardzo fajną fizykę, pozwalającą na kombinowanie w różny sposób.
0 kudosGuilder   @   12:08, 02.06.2020
No właśnie, żeby taka SI była porządna, to i studio deweloperskie też takie musi być. Dość powiedzieć, że gdy się robi ranking gier z najmądrzejszymi przeciwnikami, to jeszcze dziś na takich listach potrafi pojawić się np. F.E.A.R. Gra sprzed piętnastu lat.