Następne gry twórców Wasteland 3 będą Unreal Engine 5
Studio inXile Entertainment, które szykuje się do sierpniowej premiery Wasteland 3, ogłosiło, że po zakończeniu prac nad taktyczną strategią turową, przesiada się na silnik Unreal Engine 5.
Nadchodząca wielkimi krokami nowa generacja konsol to bez wątpienia okazja dla nowych technologii. Studio Epic Games nie próżnowało i stworzyło kolejną wersję swojego silnika - Unreal Engine 5 - która ma przede wszystkim oferować dwie - wydawałoby się, że rewolucyjne - technologie - Lumen oraz Nanite. Ze skorzystania z kolejnej iteracji popularnego engine'u już zapowiedziało studio inXile Entertainment - autorzy nadchodzącego Wasteland 3.
Studio inXile Entertainment znane jest przede wszystkim z gier strategiczno-turowych, w których kamera zawieszona jest w rzucie izometrycznym. Po prezentacji technologii przed kilkoma dniami, mogłoby się zdawać, że Unreal Engine piątej generacji będzie raczej dedykowany dynamicznie zmieniającym się otoczeniom w bardziej rozbudowanych grach. Niemniej jednak szykujące się do wydania Wasteland 3 studio ogłosiło na Twitterze, że każda kolejna gra od nich będzie napędzana właśnie silnikiem, za którym stoją inżynierowie z Epic Games.
Lecz może to właśnie będzie przełom dla tytułów pokroju Wasteland 3, XCOM: Chimera Squad czy nadchodzącego Iron Harvest - że otoczenie, które do tej pory było raczej uboższe w dodatkowe efekty niż bogatsze, wreszcie znacząco podbije swoją jakość. A może Unreal Engine 5 będzie wykorzystywany przez inXile, bo po prostu świetnie sobie radzi i pozwala na lepszą optymalizację kodu.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler