Beta Minecraft RTX, czyli ray tracing w Minecrafcie, wystartuje 16 kwietnia
Minecraft RTX w wersji beta zadebiutuje 16 kwietnia. Technologia będzie wykorzystywana do tego, by poprawić oprawę wizualną.
Firma NVIDIA współpracuje od jakiegoś czasu z Microsoftem oraz studiem Mojang. W rezultacie do Minecrafta udało się zaaplikować technologię DLSS 2.0 oraz ray-tracing, zaś jej wersja beta zadebiutuje już 16 kwietnia - czyli jutro! Gracze wtedy będą mogli pobrać specjalną łatkę dodającą efekty ray tracingu w czasie rzeczywistym.
Minecraft nie jest graficznym osiągnięciem ostatniej dekady, ale trzeba przyznać, że tytuł ma charakter i cieszy się ogromną popularnością. Z tego względu NVIDIA postanowiła dodać do projektu ray-tracing, dzięki któremu będzie się on prezentował jeszcze lepiej.
Żeby było ciekawiej, NVIDIA udostępni graczom sześć nowych światów dedykowanych grze Minecraft. Jako że mówimy o udostępnieniu, światy będą całkowicie darmowe, a zaciągniemy je z serwisu Rynek Minecrafta. Nowa treść stanowić ma swoistą demonstrację ray-tracingu oraz jego możliwości.
Aby cieszyć się nową technologią w Minecrafcie spełnić trzeba dwa zasadnicze wymogi. Po pierwsze, należy dysponować kartą graficzną z rodziny GeForce RTX. Po drugie, należy posiadać biblioteki DirectX 12 Ultimate - to właśnie za ich pomocą zaimplementowano do gry ray-tracing.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler