Steam zmienia sposób aktualizowania gier, by oszczędzać przepustowość

Tylko regularnie ogrywane projekty będą aktualizowane na bieżąco.

@ 31.03.2020, 14:04
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc

Valve postanowiło zmienić sposób, w jaki aktualizowane są gry w ramach platformy Steam. Do tej pory na bieżąco aktualizowane były praktycznie wszystkie projekty, a teraz, by oszczędzać przepustowość, sytuacja ulegnie zmianie.

Valve informuje, że automatyczne aktualizacje aplikowane będą teraz wyłącznie do tych tytułów, w które na bieżąco grasz. Wszystkie projekty nie odpalane przez dłuższy czas nie będą w ogóle aktualizowane, aż do momentu ich odpalenia.

Co ciekawe, zmieni się też czas, w jakim przeprowadzane będą aktualizacje. Steam nie będzie pobierało danych hurtem, ale rozłoży wszystko na przestrzeni kilku następujących po sobie dni, odciążając w ten sposób całą infrastrukturę sieciową, także tę domową.

Oczywiście aktualizacje nadal się da wymuszać. Wiedzcie tylko, że nie wszystko będzie updatowane na bieżąco z automatu. Czasem konieczne będzie zainicjowanie pobierania danych albo po prostu poczekanie kilku dodatkowych dni. W przypadku tytułów, w które nie gracie zbyt często nie będzie to jednak wpływało na nic.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosMicMus123456789   @   15:25, 31.03.2020
Dobrze wiedzieć, że i steam stara się zapewnić stabilne połączenie i pracę serwerów.
0 kudosshuwar   @   07:41, 01.04.2020
Może to jest dobry czas, by twórcy gier zaczęli myśleć nie tylko o optymalizacji wydajności, ale i materiałów składowych, takich jak poszczególne pliki gier? Założę się, że wiele rzeczy można by zarchiwizować w wydajniejszy sposób, by rozpakować dopiero po pobraniu przez użytkownika, dopiero na jego komputerze.