Steam zmienia sposób aktualizowania gier, by oszczędzać przepustowość
Tylko regularnie ogrywane projekty będą aktualizowane na bieżąco.
Valve postanowiło zmienić sposób, w jaki aktualizowane są gry w ramach platformy Steam. Do tej pory na bieżąco aktualizowane były praktycznie wszystkie projekty, a teraz, by oszczędzać przepustowość, sytuacja ulegnie zmianie.
Valve informuje, że automatyczne aktualizacje aplikowane będą teraz wyłącznie do tych tytułów, w które na bieżąco grasz. Wszystkie projekty nie odpalane przez dłuższy czas nie będą w ogóle aktualizowane, aż do momentu ich odpalenia.
Co ciekawe, zmieni się też czas, w jakim przeprowadzane będą aktualizacje. Steam nie będzie pobierało danych hurtem, ale rozłoży wszystko na przestrzeni kilku następujących po sobie dni, odciążając w ten sposób całą infrastrukturę sieciową, także tę domową.
Oczywiście aktualizacje nadal się da wymuszać. Wiedzcie tylko, że nie wszystko będzie updatowane na bieżąco z automatu. Czasem konieczne będzie zainicjowanie pobierania danych albo po prostu poczekanie kilku dodatkowych dni. W przypadku tytułów, w które nie gracie zbyt często nie będzie to jednak wpływało na nic.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler