Left 4 Dead 3 było tylko testową grą na silnik Source 2
Lokacje z Left 4 Dead 2 na nowym silniku Source 2 były tylko próbką stworzoną dla potrzeb nowej technologii, nie zaś zapowiedzią nowej części lub remastera - powiedzieli ludzie z Valve.
O powrocie marki Left 4 Dead marzy wielu graczy. Ten kooperacyjny shooter stworzony przez Valve doczekał się dwóch części i, jak do tej pory, ta wydana w 2009 roku była ostatnią. Nie zmieni się to w najbliższym czasie, zgodnie z ogłoszeniem wystosowanym przez przedstawiciela firmy. Aczkolwiek Left 4 Dead 3 przez moment istniało - i działało na nowym silniku grafiki, Source 2!
Niestety, zgodnie ze słowami Chrisa Remo i Robina Walkera z Valve, które wypowiedzieli w wywiadzie dla redakcji serwisu IGN, wynika, że Left 4 Dead 3 było wyłącznie próbką stworzoną na potrzeby rozwoju nowej wersji silnika Source, a konkretnie jego drugiego wcielenia. Oznacza to, że screenshoty z Reddita, które trafiły do sieci w 2014 roku w istocie przedstawiały rzeczony projekt.
"Wykorzystaliśmy części z poziomów Left 4 Dead jako podwaliny do budowy geometrii w Source 2. Do tego wykonaliśmy wstępny rendering i ludzie uwierzyli [po screenshotach z 2014 roku - dop. Mat], że pracujemy nad [nowym] Left 4 Dead. (...)
Zbudowaliśmy mnóstwo różnych rzeczy na potrzeby tworzonej technologii w Source 2. (...) kilka z nich była powiązana z Left 4 Dead, ale żadna z nich nie dotarła do momentu »teraz jest to produkt, wokół którego zaczynamy budować grę«". - ujawnił Robin Walker.
Najwyraźniej wczorajsza premiera Half-Life: Alyx będzie na razie ostatnią grą z portfolio Valve, którą przyjdzie nam się cieszyć.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler