Xbox z serii X będzie dysponował dość skomplikowaną architekturą pamięci

Spora część zasobów systemowych dostępna będzie dla uruchamianych aplikacji.

@ 17.03.2020, 19:38
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
xbox x/s

Xbox z serii X będzie dysponował dość skomplikowaną architekturą pamięci

Microsoft podzielił się z nami wczoraj dokładną specyfikacją techniczną konsoli Xbox z serii X. Od tej pory regularnie napływają nowe informacje na temat platformy, nie inaczej jest tym razem.

Xbox z serii X korzysta z pamięci w standardzie GDDR6, zapewniającej niebywale wysoką przepustowość. Pamięć ta, jak się dowiedzieliśmy, będzie w znacznej części przeznaczona dla gier. Z 16 GB tylko mniej więcej 2 GB będą wykorzystywane przez system, a cała reszta będzie dostępna dla uruchamianych aplikacji, czyli m.in. gier.

"Wydajność pamięci jest asymetryczna - to nie jest coś, co moglibyśmy zrobić na PC", wyjaśnia Andrew Goossen z Microsoftu. "10 GB fizycznej pamięci działa z przepustowością 560 GB/s. Nazywamy tę pamięć optymalną dla GPU. 6 GB działa z przepustowością 336 GB/s. Nazywamy ją standardową pamięcią. Pamięć GPU oraz standardowa oferują identyczną przepustowość dla CPU, audio oraz transferu plików. Jedyną różnicę dostrzeże układ graficzny".

Wszystkie powyższe możliwości konsoli Xbox z serii X na pewno wcześniej czy później zostaną w pełni wykorzystywane. Nie wiadomo natomiast czy będzie to miało miejsce zaraz po premierze systemu, albowiem przez pewien czas MIcrosoft chce wspierać zarówno następną, jak i obecną generację sprzętu.

Kończąc nadmienię, że jutro powinniśmy poznać szczegółową specyfikację PlayStation 5 - wspominamy o tym w jednej z wcześniejszych dzisiejszych wiadomości.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?