Aliens: Hadley's Hope - szczegóły anulowanej gry autorów Duke Nukem Forever
Aliens: Hadley's Hope to anulowany FPS od autorów Duke Nukem Forever - 3D Realms oraz studia Slipgate - o którego rozgrywce dowiedzieliśmy się od jednego z deweloperów.

Minęło już kilka ładnych lat od ostatniej gry z Obcym w tytule. Obcy: Izolacja, pierwszoosobowa przygodowa gra akcji w klimacie horroru od studia Creative Assembly, zostało wydane w 2014 roku i do dziś nie doczekaliśmy się jej kontynuacji (pytanie czy w ogóle to się stanie). Niemniej jednak w przeszłości Obcy kontra Predator (lub jak kto woli - Alien vs. Predator) jako uniwersum było rozchwytywane przez deweloperów - nawet ojcowie tak niechlubnej produkcji jak Duke Nukem Forever pracowali nad swoim tytułem w tym filmowym świecie!
Studia 3D Realms i Slipgate opracowywały w przeszłości dzieło z uniwersum Obcego. Jej tytuł brzmiał Aliens: Hadley's Hope - produkcja została anulowana w momencie, gdy telewizja FOX sprzedała całką markę firmie Disney. Kiedy dokładnie? Tego nie wiemy. Jednakowoż ostatnio na Twitterze pojawiła się seria wpisów Frederika Schreibera, wiceprezydenta 3D Realms, który na kilku grafikach opisał gameplay (lub został opisany na potrzeby np. inwestorów) z - niestety, już niepowstającego - Aliens: Hadleys Hope.
Produkcja 3D Realms i Slipgate miała być pierwszoosobową, opartą na historii, kooperacyjną strzelanką, w której mogliśmy wcielić się zarówno w Marines jak Ksenomorfów. Patent na gameplay polegał na tym, że mieliśmy do czynienia z walką przeciwko sztucznej inteligencji (PvE), a w trakcie wykonywania misji, w których głównym celem było zniszczenie Królowej Obcych, dostępne były też zadania poboczne. Walka opierała się na umiejętnościach poszczególnych członków drużyny - każdy z nich dysponował inną klasą i miał różne umiejętności specjalne (inżynier hakował panele dostępu do zamkniętych pomieszczeń itd.).
Z drugiej strony drużyna gracza mogła objąć również stronę Obcego. Wtedy musieliśmy pilnować jaj, z których wykluwali się nasi poplecznicy, a także byliśmy w posiadaniu umiejętności kontrolowania Facehuggerów. Dzięki nim lokalizowaliśmy kolonistów. Ich celem było pozbycie się wszystkich przeciwników na mapie.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler