Naughty Dog stosuje crunch przy produkcji The Last of Us: Part II

Wygląda na to, że praca w Naughty Dog to dość męczące zajęcie.

@ 13.03.2020, 23:10
Patryk "juve" Jankowski
Jestem szczęśliwym, wieloletnim i oddanym użytkownikiem konsol PlayStation. Lubię dopracowane, rozbudowane i ambitne gry wideo z najwyższej półki. Osobiście znam Solid Snake'a, z Larą Croft umawiałem się na randki i mieszkam w Residencji. Rzekłem.
ps4

Naughty Dog stosuje crunch przy produkcji The Last of Us: Part II

Zjawisko crunchu (przedłużone okresy przepracowania i stresu, zwykle w miesiącach poprzedzających wydanie gry) to ciągle powracający temat w branży gier. W ostatnich latach wielokrotnie donosiliśmy o przemęczonych deweloperach, ale studio Naughty Dog cieszy się szczególnie złą reputacją, jeśli chodzi o wspomniane zjawisko.

Choć ich gry firmy cieszą się dużym uznaniem i odnoszą sukcesy komercyjne, często mocno dają w kość pracownikom, a nowy raport przedstawia niektóre z bardziej intensywnych okresów w Naughty Dog.

Jason Schreier z Kotaku opublikował w sieci raport, w którym podkreśla niektóre historie i spostrzeżenia twórców z Naughty Dog w ostatnich miesiącach poprzedzających wydanie The Last of Us Part II. Jednym z kluczowych aspektów raportu Schreiera jest wpływ crunchu na studio i jego pracowników. Według jednego anonimowego dewelopera zjawisko "przynosi ludziom ogromny trud".

Ogólnie rzecz biorąc, Schreier rozmawiał z 13 różnymi pracownikami firmy, aby uzyskać ich opinie na temat szkód wyrządzonych przez crunch. Zauważył, że studio straciło ponad 70% swoich projektantów i programistów, którzy pracowali nad Uncharted 4, co doprowadziło do znacznego zmniejszenia deweloperów o większym doświadczeniu. W rezultacie prace nad The Last of Us Part II się przedłużyły.

Jeden z deweloperów stwierdził, że "nie może to być coś, co trwa w kółko dla każdej gry, ponieważ jest nie do wytrzymania" - w odniesieniu do wpływu, jaki crunch wywarł na studio i zespół programistów jako całość. Deweloper dodał, że "w pewnym momencie zdajesz sobie sprawę, że„ nie możesz tego dalej robić. Starzejesz się. Nie możesz zostać i pracować całą noc".

Jakie jest Wasze zdanie na ten temat, czy uważacie, że crunch będzie powracał przy każdej, dużej grze tego studia i nie tylko?


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?