Wiemy dlaczego deweloperzy nie są zainteresowani Google Stadia

Jednym z czynników jest brak zaufania wobec internetowego giganta.

@ 02.03.2020, 09:54
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, inne

Wiemy dlaczego deweloperzy nie są zainteresowani Google Stadia

Przy pomocy Stadia firma Google zamierzała podbić rynek gier. Jak się jednak okazuje, przełom nie nadszedł, a deweloperzy nie są zbytnio zainteresowani obecnością na platformie Streamingującej. Jakie są tego przyczyny? Za sprawą analizy opracowanej przez redakcję Business Insider wiemy coś więcej.

Wspomniana ekipa postanowiła popytać twórców gier dlaczego nie inwestują w tytuły przeznaczone dla Google Stadia, co sprawia, że od premiery do dziś w usłudze znaleźć można zaledwie 28 projektów. Sytuację być może poprawi obecność tytułów opracowywanych przez wewnętrzne studia Google, ale na razie nie wygląda to zbyt kolorowo.

Dlaczego twórcy nie chcą swoich tytułów na Stadia? Okazuje się, że główne powody są dwa. Pierwszy związany jest z pieniędzmi. Google mało płaci twórcom, nie zachęca ich do tego, by pojawiali się na platformie do Streamingu. Pieniądze są podobno "tak niskie, że nie są nawet brane pod uwagę w ramach negocjacji".

Drugi powód to brak zaufania. Studia deweloperskie uważają, że zainwestują czas i pieniądze by trafić na platformę, a Google za rok czy dwa zdecyduje się na jej wygaszenie. Korporacja wiele projektów postanowiła już zamknąć, więc w przypadku Stadia może być podobnie.

"Z Google jest tak, że to Google. Ponieśli w przeszłości wiele porażek i zrezygnowali z wielu usług", powiedział szef jednego ze studiów.

Jak faktycznie będzie, przekonamy się niebawem. Z tego, co do tej pory ujawniono, do końca bieżącego roku na Google Stadia znaleźć się ma ponad 120 gier. Możliwe, że to przyciągnie graczy do usługi, ale jak na razie nic na to nie wskazuje.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosMicMus123456789   @   12:04, 02.03.2020
Ja tam do dziś nie wiem po co Google w ogóle pchało się na rynek z tym swoim pudełeczkiem. Jeśli też dobrze pamiętam to sama premiera urządzenia nie obyła się bez problemów, a sprzedaż była czy jest poniżej oczekiwań. Nie dziwie się, że deweloperzy się martwią, że Google zwinie Stadie za rok czy dwa.
0 kudoskobbold   @   19:24, 02.03.2020
Zapewne największym budżetem dysponował marketing. Z reszty chcieli wycisnąć jak najwięcej jak najmniejszym kosztem.
0 kudosshuwar   @   07:31, 03.03.2020
Myślę, że jest jeszcze jeden powód - taki, że za rok, czy dwa, może nawet pięć, gdy platforma zapełniłaby się tytułami Google zmieniłoby regulaminy stawiając ceny zaporowe, pchając wszędzie reklamy lub inwigilując każdego i wszystko, czego gracz i twórca dotknie Dumny
0 kudosTheCerbis   @   11:11, 03.03.2020
Niech to w końcu umrze. Widać, że znaczna większość ludzi nie chce Stadii, więc co Google chce tu osiągnąć, prócz wepchnięcia się do kolejnej strefy naszego życia?