W DOOM Eternal twórcy większy nacisk kładą na fabułę

Opowieść w DOOM Eternal będzie duża i odważna, ale wiele elementów trzeba poskładać samemu w całość.

@ 24.01.2020, 10:21
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, switch, ps4, xbox one

Przed kilkoma dniami opublikowaliśmy na naszych łamach wrażenia z ogrywania DOOM Eternal. Napomknęliśmy w nich, że nowe dzieło studia id Software większy nacisk położy na fabułę, a twórcy postanowili to potwierdzić w jednym z wywiadów.

Z deweloperami rozmawiała ekipa portalu GamesBeat. W trakcie wywiadu zapytali oni dyrektora kreatywnego DOOM Eternal o to jak istotna w grze jest opowieść, czy jest ważniejsza niż ta z DOOM z 2016 roku oraz czy zmieniła się jakoś tożsamość projektu.

"Myślę, że rozszerzymy ją sporo", powiedział Hugo Martin. "Ale ogólnie jest podobnie. Wyrzuciliśmy elementy, które nie sprawdziły się w pierwowzorze. Teraz jest jeszcze więcej DOOMa, wiecie? Wydaje mi się, że bardziej skupiliśmy się na nazwie. Jest kolorowo. Jest jak sobotnia kreskówka".

A co, jeśli chodzi o samą opowieść? Twórca powiedział, że jest ona sporo większa, choć zaprezentowana w taki sposób, by nie przeszkadzała. Zawsze jest gdzieś w tle, a gracz musi zwracać uwagę na to, co dzieje się dookoła.

"Opowieść jest duża i odważna, ale pozostaje w tle. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, musisz przebić się przez świat i zwracać uwagę na wszystko. Musisz sam złożyć to w całość. To opowieść, która ma Cię pochłonąć. Nie odpowiemy na wszystkie pytania. Nawet jeśli przeczytasz lore i będziesz uważny, będą rzeczy, które będziesz musiał sobie dopowiedzieć, aby poznać całą historię świata"

"Uważamy, że dzięki temu gra jest bardziej angażująca, wszędzie w powietrzu unosi się jakaś tajemniczość. Ale oczywiście dajemy Ci tym razem więcej elementów układanki i rozszerzamy rzeczy, które ludzie uwielbiali w przypadku DOOM 2016".

Premiera DOOM Eternal zaplanowana została na dzień 20 marca bieżącego roku, a grać będziemy wówczas na PC, PS4 oraz Xboksie One. Nieco później zadebiutuje też wydanie dla Switcha, choć w tym przypadku premiery nie ujawniono.


Sprawdź także:

DOOM Eternal

Premiera: 20 marca 2020
PC, PS4, XBOX ONE, SWITCH

DOOM Eternal to pierwszoosobowa strzelanka, kontynuacja DOOM-a z 2016 roku, który stanowił restart serii FPS-ów, swoimi korzeniami sięgającej początków wirtualnej rozrywk...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosshuwar   @   13:37, 24.01.2020
Podoba mi się takie podejście z fabułą. Przy pierwszym przejściu się nią zainteresuję, przy kolejnych nie będzie przeszkadzać.

Co do tej kolorowości... to właśnie nie bardzo mi się podoba.
1 kudosIgI123   @   18:09, 25.01.2020
Pierwszy DOOM zrobił coś niezwykłego. Graliśmy nienazwanym bohaterem, który ni słowa nie wypowiedział, widzieliśmy tylko jego ręce - a mimo to wokół postaci Doom Slayera wyrósł kult (do którego w sumie należę). Tym niemniej jego backstory i drobne gesty w trakcie rozgrywki pozwalały mega się w niego wczuć. Fajnie że nacisk na fabułę będzie większy, ale nie jestem przekonany co do narracji w postaci cutscenek.
1 kudosguy_fawkes   @   15:05, 26.01.2020
Już poprzednik miał sporo fabuły i lore'u, a tutaj z uwagi na długość całej kampanii siłą rzeczy musi być tego znacznie więcej. Podoba mi się takie podejście, bo ma wiele uroku i zmusza do zatrzymania się, zastanowienia, obserwacji. Prawie jak Soulsy, gdzie historię świata poznaje się nawet przez opisy przedmiotów.