W DOOM Eternal twórcy większy nacisk kładą na fabułę
Opowieść w DOOM Eternal będzie duża i odważna, ale wiele elementów trzeba poskładać samemu w całość.
Przed kilkoma dniami opublikowaliśmy na naszych łamach wrażenia z ogrywania DOOM Eternal. Napomknęliśmy w nich, że nowe dzieło studia id Software większy nacisk położy na fabułę, a twórcy postanowili to potwierdzić w jednym z wywiadów.
Z deweloperami rozmawiała ekipa portalu GamesBeat. W trakcie wywiadu zapytali oni dyrektora kreatywnego DOOM Eternal o to jak istotna w grze jest opowieść, czy jest ważniejsza niż ta z DOOM z 2016 roku oraz czy zmieniła się jakoś tożsamość projektu.
"Myślę, że rozszerzymy ją sporo", powiedział Hugo Martin. "Ale ogólnie jest podobnie. Wyrzuciliśmy elementy, które nie sprawdziły się w pierwowzorze. Teraz jest jeszcze więcej DOOMa, wiecie? Wydaje mi się, że bardziej skupiliśmy się na nazwie. Jest kolorowo. Jest jak sobotnia kreskówka".
A co, jeśli chodzi o samą opowieść? Twórca powiedział, że jest ona sporo większa, choć zaprezentowana w taki sposób, by nie przeszkadzała. Zawsze jest gdzieś w tle, a gracz musi zwracać uwagę na to, co dzieje się dookoła.
"Opowieść jest duża i odważna, ale pozostaje w tle. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, musisz przebić się przez świat i zwracać uwagę na wszystko. Musisz sam złożyć to w całość. To opowieść, która ma Cię pochłonąć. Nie odpowiemy na wszystkie pytania. Nawet jeśli przeczytasz lore i będziesz uważny, będą rzeczy, które będziesz musiał sobie dopowiedzieć, aby poznać całą historię świata"
"Uważamy, że dzięki temu gra jest bardziej angażująca, wszędzie w powietrzu unosi się jakaś tajemniczość. Ale oczywiście dajemy Ci tym razem więcej elementów układanki i rozszerzamy rzeczy, które ludzie uwielbiali w przypadku DOOM 2016".
Premiera DOOM Eternal zaplanowana została na dzień 20 marca bieżącego roku, a grać będziemy wówczas na PC, PS4 oraz Xboksie One. Nieco później zadebiutuje też wydanie dla Switcha, choć w tym przypadku premiery nie ujawniono.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler