DOOM Eternal - pod koniec produkcji twórcy ciągnęli nadgodziny i zastosowano crunch

Zjawisko crunchu w branży jest raczej powszechne, dotyka ono najczęściej największych premier, a taką z pewnością jest DOOM Eternal.

@ 22.01.2020, 16:27
Patryk "juve" Jankowski
Jestem szczęśliwym, wieloletnim i oddanym użytkownikiem konsol PlayStation. Lubię dopracowane, rozbudowane i ambitne gry wideo z najwyższej półki. Osobiście znam Solid Snake'a, z Larą Croft umawiałem się na randki i mieszkam w Residencji. Rzekłem.
pc, ps4, xbox one

DOOM Eternal - pod koniec produkcji twórcy ciągnęli nadgodziny i zastosowano crunch

id Software mocno crunchowało na końcówce przy pracach nad DOOM Eternal, zanim zdecydowało się opóźnić grę do 2020 roku - donosi VG247.

W zeszłym roku producent wykonawczy, Marty Stratton, nie mógł powstrzymać ekscytacji nową grą.

"Kiedy zakończyliśmy DOOM 2016, wiedzieliśmy, że zaskoczyliśmy ludzi i wielu ludzi po prostu chciało więcej” - powiedział Stratton. "Moglibyśmy zrobić więcej, ale myślę, że spojrzeliśmy na DOOM Eternal i powiedzieliśmy: 'Jak możemy podnieść poprzeczkę pod każdym względem, od technologii przez projektowanie, budowanie świata, aż po imponujący zasięg i skalę, do trybu bitwy dla wielu graczy?' Po prostu popychamy każdy kawałek dalej niż sądzę, że kiedykolwiek pchaliśmy grę. W końcu okazuje się, że to najlepsza rzecz, jaką kiedykolwiek zrobiliśmy" - puentuje.

id Software chce prowadzić i wytyczać nowe ścieżki, wyznaczać nowe standardy, a nie śledzić to, co robią inni. Chcą być najlepsi jeśli chodzi o swoje gry i sposób ich tworzenia. W rezultacie studio zdecydowało się opóźnić grę od pierwotnego okna wydania w listopadzie 2019 r. do marca 2020 r.

Teraz zespół był w stanie ujawnić, co uzasadnia ten wybór i jaki jest status DOOM Eternal w tej chwili. "Gra była skończona, nie dodaliśmy nic, ale [opóźnienie] pozwoliło nam naprawić o wiele więcej błędów", Stratton powiedział VG247.

Zespół priorytetowo potraktował "polerowanie i hartowanie systemów rozgrywki" oraz intensywne testy zewnętrzne. Jednak dodatkowy czas pozwolił osiągnąć wymaganą jakość, o której możecie przeczytać w naszej zapowiedzi i jednocześnie relacji z wydarzenia zorganizowanego przez Cenegę.

Premiera DOOM Eternal już 20 marca bieżącego roku, na PC, PS4 oraz Xboksie One.


Sprawdź także:
DOOM Eternal

DOOM Eternal

Premiera: 20 marca 2020
PC, PS4, XBOX ONE, SWITCH, XBOX X/S, PS5

DOOM Eternal to pierwszoosobowa strzelanka, kontynuacja DOOM-a z 2016 roku, który stanowił restart serii FPS-ów, swoimi korzeniami sięgającej początków wirtualnej rozrywk...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosshuwar   @   19:49, 22.01.2020
Ale mam nadzieję, że termin marcowy nie jest zagrożony, że faktycznie poprawiają jedynie błędy i dadzą radę.