S.T.A.L.K.E.R. 2 napędzany będzie przez Unreal Engine 4

Studio GSC Game World ogłosiło, że S.T.A.L.K.E.R. 2 działać będzie w oparciu o technologię Unreal Engine. Tytuł ma być otwarty na mody oraz ingerencję graczy, jak miało to miejsce w poprzedniczkach.

@ 03.01.2020, 11:06
Mateusz "Materdea" Trochonowicz
Klikam w komputer i piję kawkę. ☕👨‍💻
pc

S.T.A.L.K.E.R. 2 napędzany będzie przez Unreal Engine 4

Choć studio GSC Game World od blisko dwóch lat delikatnie zajawia projekt S.T.A.L.K.E.R.-a 2, do tej pory wiedzieliśmy tylko o premierze w 2021 roku i artworku promującym grę. Niedawno jednak, tuż po nowym roku, na Twitterze studia pojawił się niespodziewany komunikat dotyczący bezpośrednio rozgrywki - "dwójka" napędzana będzie przez technologię Unreal Engine 4!

GSC Game World wydało wczoraj, 2 stycznia, na Twitterze krótkie oświadczenie:

"Mówiąc szczerze, chcieliśmy poczekać jeszcze z ogłoszeniem tej kluczowej informacji. Ale nasi współpracownicy w Epic przez przypadek wszystkim zrobili noworoczną niespodziankę, włącznie z nami." - tak rozpoczęli producenci nowego S.T.A.L.K.E.R.-a, w dalszej części informując, że druga odsłona (a w praktyce czwarta) kultowej serii sandboksowych strzelanin w postapokaliptycznej Ukrainie będzie oparta na silniku Epic Games - Unreal Engine. Co ciekawe, nie napisano wprost, że chodzi o czwartą jego iterację, jednak możemy się domyślić, że o ile Epic nie szykuje zapowiedzi silnika Unreal Engine 5, nowy Stalker działać będzie na "czwórce".

Twórcy wymieniają jedną z kluczowych zalet tej technologii, a mianowicie podatność na mody - podobnie jak miało to miejsce w poprzedniczkach, również "dwójka" chce być otwarta na modyfikacje tworzone przez graczy, stąd wybór UE. Jednak chodzić może też o coś więcej, wszak niewykluczone, że GSC Game World oraz Epic Games zawiążą ściślejszą współpracę i np. nowa strzelanka Ukraińców będzie tytułem ekskluzywnym na Epic Games Store.

Później w tym roku ma pojawić się wątek platformy docelowych oraz konkretniejszych informacji na temat rozgrywki. Sama premiera S.T.A.L.K.E.R.-a 2 została wyznaczona na przyszły rok.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
1 kudosfrycek88   @   18:26, 03.01.2020
Ciekawe jak sobie Unreal engine poradzi z tego typu grą. Stalkery z tego co pamiętam były grami o dość otwartej strukturze.
1 kudosluki505   @   12:56, 04.01.2020
Ktoś jeszcze w ogóle wierzy że ta gra kiedykolwiek wyjdzie? ;<

@Frycek88 UE 4 jest dość dobrym silnikiem z resztą tak samo jak UE 3.
1 kudosfrycek88   @   10:03, 05.01.2020
Cytat: luki505
Ktoś jeszcze w ogóle wierzy że ta gra kiedykolwiek wyjdzie? ;<

@Frycek88 UE 4 jest dość dobrym silnikiem z resztą tak samo jak UE 3.


Jedynkę tez robili dość długo i z turbulencjami więc wszystko możliwe. UE4 jest dobry, ale raczej do gier liniowych. Do sandboxów, czy do gier o otwartych strukturach nie jest zbyt często używany.