Telltale Games odchodzi od produkcji gier w formie epizodów
Jamie Ottilie, nowy CEO odrodzonego studia Telltale Games zapowiedział, że nowe gry tego studia nie będą produkowane w formule epizodycznej.
Studio Telltale Games jako chyba pierwsi przenieśli do rynku gier wideo wydawanie produkcji w formie znanej z telewizyjnych seriali, a więc pociętych na kilka części i zakończonych tzw. cliffhangerami. Różne gry później z sukcesami i porażkami próbowały tego sposoby na wydawanie swoich gier - od DONTNOD Entertainment i ich Life is Strange do IO Interactive z Hitmanem.
Jednak Telltale Games oprócz wydawania gier w ten sposób, w pewnym momencie zaczęło je tak produkować - epizodami, czyli po wypuszczeniu jednego na rynek, dopiero zaczynał (lub był we wczesnym stadium) powstawać drugi itd. Jamie Ottilie, nowy CEO odrodzonego studia Telltale Games, w obszernym wywiadzie, którego udzielił redakcji serwisu GameIndustry.biz, stwierdził, że choć nadal prawdopodobnie gry spod szyldu Telltale będą miały epizodyczną formułę, to w momencie publikacji pilotażowego odcinka sezon będzie już ukończony:
"Historię gry tworzymy w formule epizodycznej, ale decyzja dotycząca tego, jak trafi na rynek, jest jeszcze przed nami [chodzi o ogłoszone niedawno The Wolf Among Us 2 - dop. Mat]. (...) już nie będziemy tworzyć gier epizodycznie. Jeśli grę wypuścimy w odcinkach, wszystkie będą ukończone przed publikacją pilota" - zapowiedział w wywiadzie Ottilie.
Czy decyzja okaże się słuszna, przekonamy się już niedługo, wraz z premierą pierwszej produkcji "nowego-starego" Telltale Games.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler