Xbox Series X - cztery razy mocniejsze CPU, 12 teraflopów, 8K i 120 fps
Microsoft podzielił się ze światem konkretną specyfikacją techniczną konsoli Xbox Series X. Sprzęt ma być cztery razy potężniejszy od swojego poprzednika!
Podczas gali The Game Awards 2019 Microsoft zaskoczył chyba wszystkich - Phil Spencer w pewnym momencie wszedł na scenę i ogłosił wygląd oraz nazwę nowego Xboksa. Tym razem znów zdecydowano się na modyfikację nazewnictwa - na święta przyszłego roku dostaniemy Xboksa Series X, co może podpowiadać, iż w ramach "serii" doczekamy się również słabszej wersji konsoli. W każdym razie nie pochwalono się niczym konkretnym, a więcej detali dostaliśmy już po samej imprezie.
Phil Spencer, szer Xboksa, w rozmowie z redakcją serwisu GameSpot podzielił się wieloma szczegółami na temat nowego sprzętu. Zespołowi odpowiedzialnemu za konsolę przyświecała główna idea "rozpłynięcia" się nowego Xboksa w systemie budowanym od czasu zwykłego One'a z 2013 roku. Zarówno jeśli chodzi o design (Series X w istocie przypomina grubszego i wyższego One X-a), jak i poziom głośności - Phil przyznał, że ten Xbox nie będzie odstawał od poziomu znanego z One X-a. Spencer zdradził również, że konsola poradzi sobie z 4K i 60 klatkami na sekundę, jednak w przyszłości istnieje szansa na obsłużenie 8K i 120 fpsów.
Oprócz wyglądu całego sprzętu, modyfikacji uległ również kontroler. Na promującej konsolę grafice możemy zauważyć, że w ogólnym rozrachunku jest on identyczny, jak dotychczasowe modele, jednak dołączono do niego osobny, fizyczny przycisk odpowiedzialny za udostępnianie materiałów graficznych w sieci (na modłę tego z kontrolera od PlayStation 4) oraz ulepszony krzyżak, najpewniej zapożyczony z serii padów Elite. Co ciekawe, Spencer potwierdził również niedawne plotki, jakoby na Xboksie Series X dało się jednocześnie uruchomić kilka gier!
Aspekty techniczne Xboksa Series X zostały rozwiane w oficjalnej notce Microsoftu. Następca Xboksa One ma być 4-krotnie potężniejszy od poprzednika, posiadać procesor specjalnie zaprojektowany przez firmę AMD w technologii RDNA, układ graficzny o łącznej mocy 12 teraflopów (6 w One X), pamięć RAM GDDR6, dysk SSD NVMe (o nieznanej jeszcze pojemności), a także szczycący się 40-krotnie niższym lagiem input/output:
"Minimalizujemy opóźnienie poprzez kluczową technologię Auto Low Latency Mode (ALLM) i oferujemy deweloperom nowe funkcjonalności takie jak Dynamic Latency Input (DLI), co czyni Xboksa Series X najbardziej responsywną konsolą w historii".
Oprócz tego nowy sprzęt MS ma sprawnie współpracować z xCloudem (i technologią chmury ogólnie). Potwierdzono również pełną kompatybilność gier ze wszystkich poprzednich generacji konsoli Xbox. Do tego kontrolery z Xboksa One oraz One X będą w pełni działającymi na nadchodzącej konsoli.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler