Haptyka w kontrolerach DualShock 5 zapewni całkiem nowe doznania

Tak przynajmniej twierdzi jeden z oficjeli Sony po sprawdzeniu nowej funkcji.

@ 09.12.2019, 10:11
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
inne, ps4

Na potrzeby konsoli PlayStation 5 firma Sony opracowuje całkiem nowy kontroler. Urządzenia oczywiście jeszcze nie widzieliśmy, ale szefostwo korporacji twierdzi, że będzie ono naprawdę rewolucyjne. Głównie ze względu na to, iż projektanci zrezygnowali ze standardowej wibracji na rzecz haptyki.

Haptyczne kontrolery wbudowane w DualShock 5 sprawią, że "wibracje" będą w bardziej realistyczny sposób oddawać to, co dzieje się na ekranie, zmieniając całkowicie doświadczenie. Tak przynajmniej twierdzi szef Sony Interactive Entertainment, Jim Ryan.

"Sprawdzałem to sam w testowej wersji Gran Turismo Sport", powiedział Ryan podczas wywiadu dla Weekly Famitsu. "Byłem zdziwiony, że rozgrywka tak bardzo różniła się w stosunku do obecnego DualShock 4".

"To bardzo obiecująca funkcja. Oczywiście także poprawa grafiki w stosunku do PS4, dzięki której poczujecie świetną ewolucję gamingu".

PlayStation 5 zadebiutuje pod koniec 2020 roku. Na chwilę obecną niestety nie wiemy kiedy dokładnie. Samej platformy także jeszcze oficjalnie nie zaprezentowano.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosluki505   @   13:30, 09.12.2019
Niby do wszystko fajne ale kuźwa ja wibracje to miałem w PS3 w L.A. Noire jedynie włączone xD, bo tam dawało mi to że wiedziałem iż w pobliżu jest poszlaka, dowód itp. Jedyne co to mogliby żyroskop udoskonalić. Mnie interesuje jedynie wsteczna kompatybliność i by na start były fajne gry GT 7, BB2 które wg Miyazakiego raczej szybko nie powstanie, GTA VI i AC Ragnarok które wbrew temu że odrywają kupony to może być całkiem fajne no i cena jak będzie taka jak mówią (2300-2400zł) to będę ukontentowany.
0 kudosGuilder   @   14:03, 09.12.2019
Z reguły takie nowości są w swoich pierwszych wersjach bardziej chwytem marketingowym niż rzeczywistym postępem, ale jestem ciekaw, czy faktycznie jest to krok naprzód i czy będzie to czymś lepszym niż dotychczasowe systemy wibracji w padach.
I w przeciwieństwie do mojego przedmówcy, nie wyobrażam sobie grania bez wibracji.
0 kudosluki505   @   00:17, 12.12.2019
Cytat: Guilder
Z reguły takie nowości są w swoich pierwszych wersjach bardziej chwytem marketingowym niż rzeczywistym postępem, ale jestem ciekaw, czy faktycznie jest to krok naprzód i czy będzie to czymś lepszym niż dotychczasowe systemy wibracji w padach.
I w przeciwieństwie do mojego przedmówcy, nie wyobrażam sobie grania bez wibracji.

Hmm no cóż mnie irytowało jak grałem, imersja pełną gębą (np RDR 2 czy W3) a tutaj mi "brrrrrrrrrrrrrrr" i kuźwa pad wibruje bo wąż w pobliżu...