Twórcy Half-Life: Alyx wyjaśniają dlaczego zdecydowali się na VR
Chodzi o to, że w przypadku Half-Life: Alyx możliwości, jakie oferuje VR, nie da się przenieść na klawiaturę i myszkę.
Przed kilkoma dniami firma Valve zapowiedziała swoje kolejne dzieło: Half-Life: Alyx. Gracze, choć podekscytowani perspektywą kolejnej części słynnego cyklu, nie do końca przekonani są do jej platformy docelowej: gogli wirtualnej rzeczywistości. Deweloperzy postanowili wyjaśnić swoją decyzję.
Z twórcami Half-Life: Alyx rozmawiał dziennikarz branżowy, Geoff Keighley. W trakcie wywiadu poruszył on oczywiście kwestię VR - kilkakrotnie - aż wreszcie otrzymał odpowiedź.
"Chcielibyśmy dostarczyć wersję, którą da się ograć myszką i klawiaturą", powiedział Dario Casali. "Zaczęliśmy od testowania VR, a im więcej korzystaliśmy z kontrolerów oraz gogli, tym mocniej zdawaliśmy sobie sprawę z liczby interakcji - liczby możliwości - jakie otrzymujemy. Zdaliśmy sobie sprawę, że nie jesteśmy w stanie tych okazji przenieść na klawiaturę. Te interakcje nie działałyby na myszce i klawiaturze".
Casali podał następnie przykład z drzwiami. Wspomniał on, że w Half-Life: Alyx możliwe jest zerknięcie przez drzwi, wrzucenie granatu, a potem trzymanie drzwi, by się nie otwarły - czegoś takiego nie da się inaczej zrobić. Można też uchylić drzwi, wsadzić broń i wyeliminować oponentów bez wchodzenia do środka.
Więcej na temat Half-Life: Alyx znajdziecie w poprzedniej wiadomości. Nowe dzieło Valve zadebiutuje na rynku w marcu 2020 roku. Będzie ekskluzywnie dostępne na PC, ale przed zakupem koniecznie sprawdźcie wymagania.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler