Twórcy Half-Life: Alyx wyjaśniają dlaczego zdecydowali się na VR

Chodzi o to, że w przypadku Half-Life: Alyx możliwości, jakie oferuje VR, nie da się przenieść na klawiaturę i myszkę.

@ 25.11.2019, 11:17
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc

Twórcy Half-Life: Alyx wyjaśniają dlaczego zdecydowali się na VR

Przed kilkoma dniami firma Valve zapowiedziała swoje kolejne dzieło: Half-Life: Alyx. Gracze, choć podekscytowani perspektywą kolejnej części słynnego cyklu, nie do końca przekonani są do jej platformy docelowej: gogli wirtualnej rzeczywistości. Deweloperzy postanowili wyjaśnić swoją decyzję.

Z twórcami Half-Life: Alyx rozmawiał dziennikarz branżowy, Geoff Keighley. W trakcie wywiadu poruszył on oczywiście kwestię VR - kilkakrotnie - aż wreszcie otrzymał odpowiedź.

"Chcielibyśmy dostarczyć wersję, którą da się ograć myszką i klawiaturą", powiedział Dario Casali. "Zaczęliśmy od testowania VR, a im więcej korzystaliśmy z kontrolerów oraz gogli, tym mocniej zdawaliśmy sobie sprawę z liczby interakcji - liczby możliwości - jakie otrzymujemy. Zdaliśmy sobie sprawę, że nie jesteśmy w stanie tych okazji przenieść na klawiaturę. Te interakcje nie działałyby na myszce i klawiaturze".

Casali podał następnie przykład z drzwiami. Wspomniał on, że w Half-Life: Alyx możliwe jest zerknięcie przez drzwi, wrzucenie granatu, a potem trzymanie drzwi, by się nie otwarły - czegoś takiego nie da się inaczej zrobić. Można też uchylić drzwi, wsadzić broń i wyeliminować oponentów bez wchodzenia do środka.

Więcej na temat Half-Life: Alyx znajdziecie w poprzedniej wiadomości. Nowe dzieło Valve zadebiutuje na rynku w marcu 2020 roku. Będzie ekskluzywnie dostępne na PC, ale przed zakupem koniecznie sprawdźcie wymagania.


Sprawdź także:
Half-Life: Alyx

Half-Life: Alyx

Premiera: 23 marca 2020
PC

Half-Life: Alyx to kolejna odsłona kultowej serii pierwszoosobowych strzelanek od firmy Valve. Produkcja stanowi prequel do wydarzeń oglądanych w Half-Life 2 (oraz dwóch ...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosbalic87   @   13:46, 25.11.2019
Jak dla mnie to i nawet dobrze ze wkoncu powstanie jakas w pelni wartosciowa produkcja z bogatymi mozliwosciami w czasie rozgrywki co tylko pchnie do przodu rozwoj niedocenianych gogli VR ktore powinny byc moim zdaniem przyszloscia gamingu ze wzgledu na nieosiagalne w zaden inny sposob doznania i mozliwosci jakie oferuja
2 kudosGuilder   @   14:51, 25.11.2019
Każdy Half-Life był na swój sposób przełomowy. Myślę, że to może być ważny powód i wyjaśniać zarówno brak HL3 jak i nową część na VR. Valve najwyraźniej lubi eksplorować nowe ścieżki w tworzeniu gier, ale nie chce siłować się z wielkobudżetowymi tytułami ogromnych studiów deweloperskich.
I coś czuję, że to im nieźle pyknie. Że będziemy mówili o najlepszym tytule VR jaki kiedykolwiek powstał, o pierwszym prawdziwie solidnym wykorzystaniu tego sprzętu i o motorze napędzającym sprzedaż takich zabawek.
No i wróciła mi nadzieja, że HL3 kiedyś wyjdzie, jeszcze za mojego życia. Pewnie do tego czasu będziemy już podłączali się kablem do sieci i grali we własnym mózgu. Dumny