Pad do PlayStation 5 - nowy DualShock bez paska świetlnego?

Pojawiły się nowe zdjęcia patentowe, przedstawiające rzekomo pada do PlayStation 5. Widzimy na nich kilka różnic.

@ 18.11.2019, 18:06
Adam "Dirian" Weber
Chwalmy Słońce!
inne, ps4

Pad do PlayStation 5 - nowy DualShock bez paska świetlnego?

W japońskim urzędzie patentowym Sony Interactive Entertainment zgłosiło nowy patent. Patrząc po załączonych szkicach, dotyczy on pada do - najwyraźniej - konsoli PlayStation 5.

Obrazki pozwalają wyciągnąć kilka wniosków. Przede wszystkim pad DualShock 5 (prawdopodobnie tak będzie zwać się kontroler od PS5) pozbawiony został świecącego paska, który umieszczony był na tyle DualShocka 4. Nowy pad ma mieć też większy krzyżak i prawdopodobnie delikatnie mniejsze i lepiej wyprofilowane analogi. Nie zabrakło portu USB typu C.

Sam pad nie będzie się więc jakoś drastycznie różnić. Redakcja serwisu Wired używała go już wcześniej i opisali nowe urządzenie jako "w sumie podobne do DualShock 4 od PS4". Patrząc na fotki patentowe - można wyciągnąć podobne wnioski.

DualShock do PS5 ma jednak posiadać interesującą świeżą funkcję. Wedle wcześniejszych doniesień, zastosowano w nim specjalny system haptyczny, który ma dać znacznie lepsze efekty, niż znany do tej pory system wibracji. Według Sony, zupełnie inne odczucia będą towarzyszyć naszym dłoniom, gdy postać będzie brodzić w błocie, w stosunku do np. uderzenia w ścianę czy jazdy samochodem po nierównej powierzchni. Pojawią się też adaptacyjne triggery (L2/R2), które twórcy oprogramowania będą mogli modyfikować poprzez oprogramowanie (np. regulując siłę oporu).


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosdabi132   @   18:40, 18.11.2019
Może dzięki brakowi tego paska, bateria w Dual Shock'u 5 będzie pozwalała na dłuższą rozgrywkę na jednym ładowaniu niż w przypadku DS4. USB typu C to w zasadzie mus, biorąc pod uwagę że staje się popularniejsze niż micro USB.
0 kudospetrucci109   @   18:56, 18.11.2019
No i dobrze. Po co kombinować za nadto przy czymś co dobrze działa.
0 kudoskrzywy_banen   @   23:20, 18.11.2019
Ok, wygląda dobrze, ale mam nadzieję że będzie tak łatwe w demontażu jak ds4. No i kurcze po co ten touchpad i głośnik?
0 kudosLucas-AT   @   02:04, 19.11.2019
Brak touchpada mógłby utrudnić wsteczną kompatybilność wybranych tytułów. Np. w Shadow Warrior za jego pomocą wykonuje się niektóre combosy, a w Uncharted czy Spelunky przesuwa się strony w dzienniku. W niektórych grach są też jakieś minigierki, które wykorzystują touchpada na różny sposób. No i co najważniejsze, gry zrobione pod wirtualną rzeczywistość także często go wykorzystują, więc jego brak utrudni sprawę.
0 kudosguy_fawkes   @   08:26, 19.11.2019
Brak światełka to krok w dobrą stronę, ale martwi mnie pozostawienie tych „kikutowych” przycisków L2/R2, choć nowy system wibracji może się okazać ciekawy. I pytanie, co z akumulatorem, bo czas pracy DS4 jest żenujący. Skoro może się pojawić USB C, to konsola może dostać porty USB z jakąś formą szybkiego ładowania, co znowu może oznaczać, że czas pracy nie ulegnie poprawie.
0 kudosdabi132   @   09:39, 19.11.2019
W przypadku akumulatora nie miałbym nic przeciwko rozwiązaniu znanemu z pada od Xbox'a One, czyli bez wbudowanego akumulatora, a zasilaniu bateriami AA bądź AAA. Wtedy wystarczy dwa komplety akumulatorków możliwych do ładowania - jeden używamy w kontrolerze, drugi natomiast czeka w pogotowiu.
Dodaj Odpowiedź