A Plague Tale: Innocence oraz GreedFall osiągnęły sukces, twierdzi wydawca

Firma Focus Home Interactive będzie nadal kontynuować swoją strategię wydawniczą.

@ 28.10.2019, 10:46
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4, xbox one

Pośród firm obecnie wydających gry są zarówno giganci pokroju Electronic Arts oraz Take-Two, jak i nieco mniejsze spółki, np. Focus Home Interactive. One także produkują coraz wyższej jakości przedsięwzięcia, a gracze, widząc to, chętnie wydają na nie pieniądze.

Focus Home Interactive ujawniło, że dwa ostatnie projekty wydawcy, A Plague Tale: Innocence oraz GreedFall, sprzedają się bardzo dobrze. Nie ujawniono co prawda żadnych konkretnych liczb, ale zadowolenie wydawcy na pewno nie wzięło się znikąd.

Co oznacza radość Focus Home Interactive? Ano to, że firma nadal będzie kontynuować swoją strategię wydawniczą, a my wciąż możemy liczyć m.in. na nowe gry od studia Spiders, które zdaje się specjalizować w produkcjach z gatunku RPG. Lata praktyki sprawiły, że ich opracowywanie idzie im coraz lepiej.

A Plague Tale: Innocence obecnie dostępne jest na PC (wymagania), PS4 oraz Xboksie One. GreedFall także możecie nabyć w wersjach dedykowanych komputerom osobistym (wymagania) oraz konsolom Xbox One i PlayStation 4.


Sprawdź także:

Greedfall

Premiera: 10 września 2019
PC, PS4, XBOX ONE

Greedfall to gra akcji RPG inspirowana XVIII wiecznym barokiem. Za projekt odpowiada zaprawione w gatunku studio Spiders znane między innymi za sprawą Bound By Flame oraz...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosshuwar   @   11:03, 28.10.2019
Greedfall, to naprawdę świetna gra. Udała się Pająkom. Nie ma to tamto.
0 kudosurban1212   @   15:24, 28.10.2019
Strasznie przeciętna gra. Zadania totalnie przegadane, polegające na pójściu z punktu A do punktu B, aby znowu wymienić kilkanaście zdań i wrócić do punktu A i znowu wymienić kilkanaście zdań. Lokacje to też kopiuj - wklej, nic specjalnego, ścieżka dźwiękowa strasznie przeciętna. Napalony byłem na tą grę przed premierą, ale po zagraniu szybko mnie ostudziła. Mocne 5/10. Całe szczęście The Outer Worlds jak na razie mnie nie zawodzi. Plague Tale też mega dobra gra.
0 kudosshuwar   @   07:45, 29.10.2019
To ja jestem w takim razie jakiś dziwny. Dla mnie Greedfall to jak na tą chwilę gra roku.

Greedfall, to ciekawa i wciągająca fabuła. Wątek fabularny wciąga i buduje napięcie. Przyjemny crafting (nie przekombinowany), interesujące zadania poboczne, bardzo ładnie zaprojektowane i wyglądające tereny pozamiejskie. Same miasta również tętnią życiem i zachęcają do eksploracji. Świetnie nakreślony konflikt "starego" i "nowego" świata (to coś wyjątkowego na rynku gier). System walki jak dla mnie jest tak zbudowany, by potyczki były dynamiczne, czasami wymagające, ale i dające sporą swobodę i frajdę. Elastyczny mechanizm rozwoju postaci (każdy może zbudować zupełnie inną postać). Świat wygląda obłędnie, świetnie wygląda zmiana cyklu dnia i nocy.

Oczywiście nie jest to gra idealna (bo nie robiło jej gigantyczne studio klasy AAA). Brakowało mi rozmów z towarzyszami albo tego, by byli bardziej rozmowni w trakcie eksploracji. Zdarzają się zadania polegające na bieganiu od postaci A do B, ale jest ich naprawdę mało (jak wspomniałem większość zadań pobocznych jest unikatowych). Ścieżka dźwiękowa czasami jest nieco denerwująca, ale ma to miejsce nie zawsze i nie wszędzie (pomaga zmniejszenie jej głośności, tak by była prawdziwym tłem). Delikatnie zawiodło mnie zakończenie, ale nieznacznie wpłynęło na ostateczną moją ocenę. Animacje twarzy ją nieco drętwe, ale po kilku chwilach zupełnie przestałem na to zwracać uwagi.

Grałem w Greedfalla ciągiem przez 3 tygodnie, przez 57 minut (po 3h dziennie) i, co nie często się mi zdarza, nie czułem się znużony ani przez chwilę. Ja tam grę polecam.