Cyberpunk 2077 - tryb multiplayer wciąż w fazie rozważań
CD Projekt RED wciąż nie potrafi się określić w kwestii trybu sieciowego.
Cyberpunk 2077 od początku było zapowiadane jako doświadczenie skierowane w stronę jednego gracza, ale gdzieś tam przewijały się pogłoski o trybie sieciowym. Producenci nadal nie są jednak w stanie określić się, czy multi dostaniemy, czy jednak nie będzie ono obecne w grze.
Pewnym jest, że jeśli wariant rozgrywek sieciowych zagościłbym w Cyberpunku, to na pewno nie w dniu premiery. Możliwe jednak, że studio dodałoby multiplayer w ramach popremierowej aktualizacji.
Póki co na to się jednak nie zanosi, a może po prostu twórcy nie chcą póki co niczego zdradzać.
"Zajmujemy się badaniami w sprawie multiplayera, ale wciąż skupiamy się głównie na doświadczeniu single'owym, i to dostaniecie w 2020 roku. To nie oznacza, że mówimy 'nie' dla multiplayera, ale jednocześnie niczego nie potwierdzamy. Wciąż trwają badania w tym temacie"
"Jeśli dodajesz multiplayer, to musi być on porządny. Immersja jest bardzo istotna dla nas, i jednocześnie trzeba mieć pewność, że wszystko ze sobą współpracuje. W przypadku kampanii, to tutaj wszystko śmiga jak należy. Nie zamierzamy wrzucić multiplayera, byle tylko był"
"Jeśli się okaże, że to [multiplayer - dop. red.] nie pasuje, to znaczy, że nie nie pasuje. Nigdy nie stworzymy czegoś, co nie będzie trzymało przynajmniej standardów Wiedźmina, jeśli chodzi o Cyberpunk 2077. Nie wiem co przyniesie przyszłość, ale na pewno upewnimy się, by było to wysokiej jakości" - wyjaśnia Marthe Jonkers, artysta koncepcyjny w CD Projekt RED.
Powyższa wypowiedź, mimo że dość rozległa, nie przynosi więc większych konkretów. Być może Cyberpunk 2077 faktycznie dostanie w przyszłości rozgrywki sieciowe, ale będzie to raczej coś w stylu "miłego dodatku", niż czegoś, na czym ekipa CD Projekt RED się skupia.
Pytanie tylko, czy wprowadzenie ewentualnego multiplayera kilka (kilkanaście?) miesięcy po premierze ma jakikolwiek sens - wydaje się wątpliwe, by twórcom udało się przyciągnąć odpowiednią liczbę graczy na serwery w momencie, gdy wielu graczy będzie mieć już grę odłożoną na półkę.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler