Gry studiów Microsoftu będą mogły wychodzić na inne platformy
Matt Booty, szef Xbox Games Studios, zapytany o możliwość wydania przez studia będące własnością Microsoftu gier na inne platformy, odpowiedział, że korporacja powinna pozwolić na tego typu ruch.
Firma Microsoft najwyraźniej nadal idzie na przekór dość logicznemu wnioskowi, który każe inwestować w tytuły ekskluzywne na własną konsolę, by podnieść jej sprzedaż. Dość liberalne podejście korporacji do gier posiadających na okładce "tylko na Xboksie" przybiera na sile po słowach Matta Booty'ego: stwierdził, że nie ma obiektywnych przeszkód, by tytuły produkowane przez studia będące własnością Microsoftu trafiały na inne platformy! Z jednym zastrzeżeniem.
Matt Booty to szef pionu w firmie Microsoft odpowiedzialnego za nadzór nad studiami pracującymi pod gigantem z Redmond (Xbox Games Studios). W ostatnim czasie udzielił wywiadu redakcji serwisu Game Informer (możecie obejrzeć go pod niniejszą wiadomością). Jednym z poruszonych tematów była kwestia ekskluzywności gier wydawanych przez studia będące w ostatnim czasie przejętymi przez MS (m.in. Double Fine czy Ninja Theory). Tylko w kwietniu tego roku ekipa MDHR ogłosiła przeniesienie swojego hitu Cuphead na Nintendo Switch. Rodzi się pytanie czy w przypadku chęci wydania danej produkcji na wielu platformach, Microsoft np. nie blokowałby takie premiery.
Booty odpowiedział przecząco: Microsoft pozwoliłby na wydanie takiej produkcji czy to na Switchu właśnie czy na PlayStation. "(...) Zapytałbym: czy ma to znaczenie dla serii? Innymi słowy czy to jest taki rodzaj gry, której korzyści przyniosłoby bycie na innych platformach? Czy jest to jednak produkt, dla którego najlepsze wsparcie mogą zapewnić funkcje naszej platformy - jak xCloud, Game Pass czy Xbox Live?" - powiedział Matt.
"Z Minecraftem było to oczywiste, że nigdy nie zamierzaliśmy zabierać czegokolwiek graczom będącym na innych platformach - co więcej, wrzuciliśmy go na nowe od czasu przejęcia [Mojang - dop. Mat]. Ale z drugiej strony zamierzamy mieć nasze własne duże marki jak Forza, Halo, Sea of Thieves, gdzie gry są zaprojektowane od początku na Xboska. Myślę, że będzie to kontynuowane" - dodaje.
Według słów Booty'ego mniejsze dzieła, takie jak np. Cuphead, będą miały zielone światło do wylądowania na konkurencyjnych sprzętach, jednak główne tytuły od Xbox Games Studios, wysokobudżetowe tytuły AAA takie jak np. zapowiedziane na konferencji MS na E3 Bleeding Edge, będą dedykowane wyłącznie Xboksowi One i jego następcy, Project Scarlett.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler