Control - zobacz porównanie z włączonym ray tracingiem
Śledzenie promieni w akcji.
Debiutujące wraz z końcem sierpnia Control to jedna z ciekawszych gier zapowiedzianych na bieżący rok, a szczególnie na okres letni, gdzie panuje posucha w temacie premier. Dziś możemy zerknąć na krótkie porównanie, obrazujące jak działa ray tracing w wersji gry na PC.
Niedawno studio Remedy ujawniło oficjalne wymagania sprzętowe gry. Żeby móc w ogóle skorzystać z ray tracingu, trzeba posiadać kartę graficzną RTX 2060. Jest to jednak podstawowy model z obsługą wspomnianej technologii, więc nie zaoferuje on zniewalających doznań. Żeby w pełni cieszyć się wspomnianym wodotryskiem i jednocześnie nie obcinać mocno detali, potrzeba RTX 2080.
Poniżej kilka porównawczych screenów. Te po lewej pokazują grę z włączonym ray tracingiem, po prawej - z wyłączonym. Czy różnice są duże? Oceńcie sami, choć moim zdaniem tego typu efekty powinniśmy podziwiać na żywo w akcji, bo screeny nie ukazują zbyt dobrze efektu końcowego.
Premiera Control odbędzie się 27 sierpnia na PC, PS4 i XOne.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler