GTA VI jest inspirowane Narcos, a my będziemy szmuglować kokainę do Vice City?
Pojawiły się świeże plotki dotyczące Grand Theft Auto VI - mamy dostać lata 70. i 80., Vice City, inspiracje Narcosem oraz przemyt kokainy.
To, że Grand Theft Auto VI powstaje, jest bardziej pewne niż upały tegorocznego lata. Jednak gra wciąż nie została zapowiedziana oficjalnie przez Rockstar. Do sieci trafiły jednak ciekawe plotki.
Opublikował je jeden z użytkowników forum reddit. Wedle nich, w GTA VI wcielimy się w postać Ricardo, który zajmuje się szmuglowaniem kokainy i chce zostać narkotykowym baronem. Akcja toczy się w Vice City, a także nowej, fikcyjnej lokacji wzorowanej na Rio de Janeiro. Co ciekawe, kilka misji ma toczyć się w Liberty City (choć będzie to tylko wycinek miasta - niedostępny do swobodnego zwiedzania), a według najmniej prawdopodobnych plotek - nawet na Kubie. Ostatniej lokacji autor przecieków jednak nie potwierdza.
Fabuła Grand Theft Auto VI ma być inspirowana serialem Narcos. Będzie to przełom lat 70. i 80., a my pomożemy Ricardo w budowaniu jego imperium narkotykowego. Tym razem gra ma oferować tylko jednego bohatera, choć wcześniejsze plotki donosiły o większej ilości postaci (w tym grywalnej kobiecie). Rozbudowa "międzynarodowej korporacji" ma być wzorowana na systemie z Vice City Stories, ale w "szóstce" będzie to zrealizowane na znacznie większą skalę. Jak opisuje autor przecieku - "przypomnijcie sobie system z GTA Online i przemnóżcie go x10".
Rockstar zadbało o detale. Budynki w grze oraz samochody, będą zmieniać swój wygląd z upływem czasu. Jeśli posiadamy w garażu unikatowy pojazd, to wraz z wiekiem wzrośnie jego wartość.
Postawiono także na realizm, choć gra nie ma być aż tak bezwzględna w tej kwestii jak Red Dead Redemption II - twórcy zachowali odpowiedni balans. Ricardo będzie mógł nosić przy sobie jedynie taką ilość broni, która jest widoczna przy jego ubraniu. Jednoczesne noszenie CKM-u i wyrzutni rakiet nie wchodzi więc w grę. Pozostałe bronie i inne elementy wyposażenia (np. zapasowe kamizelki kuloodporne) będziemy mogli przetrzymywać w bagażniku samochodu, który pełni rolę podobną do konia z RDR II.
Ponadto mamy przygotować się na całą masę napisów do czytania. Część postaci nie będzie bowiem mówić po angielsku, ale w swoim rodowitym języku. Autor ponownie przyrównuje tu serial Narcos.
W Grand Theft Auto VI przygotowano także bardzo rozbudowany system pogodowy, z powodziami i huraganami włącznie. Twórcy chcą zawrzeć w grze soundtrack składający się w najlepszych kawałków z lat 1970-1980 - wciąż trwa ich selekcja i dobór.
Premiera GTA VI ma odbyć się na komputerach osobistych i dopiero konsolach nowej generacji - PlayStation 5 oraz Project Scarlett. Według informatora, tytuł całkowicie pominie PlayStation 4 i Xboksa One. Wciąż nie jest znana nawet zbliżona data premiery gry, ale podobno pierwsze prace nad nią ruszyły już w 2012 roku, choć na poważnie wzięto się za grę w 2015 roku. Nad "szóstką" pracują wszystkie studia jakie wchodzą w skład korproacji Rockstar Games.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler