Gry w Google Stadia będą kosztować tyle, co na konsolach

Amerykański gigant nie widzi powodu do tego, aby obniżać cenę oferowanych tytułów.

@ 29.06.2019, 09:58
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc

Gry w Google Stadia będą kosztować tyle, co na konsolach

Google nie jest jeszcze w stanie zdradzić nam ile będziemy płacić za korzystanie z jego nowej usługi streamingującej. Wiadomo natomiast, że nie będzie to tania impreza.

Jeśli liczyliście na to, że gry w Google Stadia będą kosztować mniej niż te w bardziej standardowej dystrybucji, to niestety mocno się zawiedziecie. Jak się właśnie dowiedzieliśmy, produkcje oferowane w ramach tej usługi streamingującej będą dość drogie.

Po pierwsze, konieczne będzie nabycie odpowiedniego urządzenia. Po drugie, należy opłacić comiesięczny abonament (choć ma być też wersja darmowa), a po trzecie, trzeba płacić za same gry, które kosztować mają mniej więcej tyle samo, co w przypadku tytułów konsolowych. Szefostwo usługi nie wie dlaczego miałoby to być tanie.

"Nie wiem dlaczego miałoby to być tańsze", powiedział szef projektu Stadia, Phil Harrison, po czym podkreślił, że gracze będą mieć dostęp do zakupionych gier na każdym z posiadanych ekranów i w dowolnym miejscu, pod warunkiem, że będzie tam internet.

Harrison zapytany o to, czy cena będzie zbliżona do 60 dolarów za grę powiedział:

"Wydawca lub deweloper także kontrolują ceny, więc trudno mi w tym momencie to wyjaśnić. Ale oczywiście będziemy oczywiście cały czas zwracać uwagę na panujące ceny".

Premiera Google Stadia nastąpi 19 listopada, ale początkowo wyłącznie w formie płatnej, PRO. Będzie ona oferowała rozdzielczość do 4K, 60 klatek na sekundę oraz dźwięk 5.1.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
1 kudosTheCerbis   @   12:39, 29.06.2019
Kolejny powód, że nie ma sensu interesować się streamingiem gier.
2 kudosMicMus123456789   @   14:46, 29.06.2019
Nazwijcie mnie naiwnym, ale wydawało mi się, że skoro kupuje ich sprzęt i opłacam abonament to dostaje dostęp do ich biblioteki gier za "free" :/ Jeśli prócz tego ja mam jeszcze kupić grę to nie widzę sensu w ogóle interesować się Stadią. Jeśli będę chciał pograć gdziekolwiek gdzie będzie internet to kupię sobie Switcha lub 3DSa.
0 kudosLucas-AT   @   15:17, 29.06.2019
Cytat: MicMus123456789
Nazwijcie mnie naiwnym, ale wydawało mi się, że skoro kupuje ich sprzęt i opłacam abonament to dostaje dostęp do ich biblioteki gier za "free" :/

Czyli chciałeś utrzymać całą branżę za 9.99 dolara miesięcznie? W ramach abonamentu za free na pewno będą jakieś starocie, może niektóre tytuły sprzed roku, a z nowości to pewnie gry robione przez Google.
0 kudosKrecikOwsik   @   16:47, 29.06.2019
Chyba w takim razie nie zrozumiałem idei streamingowania. Zakładałem, że będę płacić za grę i będę mógł uruchomić ją na każdym urządzeniu z dostępem do internetu i nie martwić się o wymagania sprzętowe.
0 kudosMicMus123456789   @   17:47, 29.06.2019
Cytat: Lucas-AT
Czyli chciałeś utrzymać całą branżę za 9.99 dolara miesięcznie?


Może nie dosłownie, ale mija się to z celem tak czy inaczej.
0 kudosTheCerbis   @   17:50, 29.06.2019
Krecik - no i na tym to polega... prawda?
0 kudosdabi132   @   18:54, 29.06.2019
Abonament daje tak jakby dostęp do platformy streamingowej, a gry trzeba zakupić sobie po prostu. To będzie dobre dla kogoś komu nie chcę bawić się w ulepszanie peceta czy kupowanie nowej generacji konsoli. Natomiast tradycyjnej dystrybucji i grania to nie zastąpi. Producenci podzespołów jak Intel czy NVIDIA nie dopuszczą do tego bo bardzo dużo by na tym stracili.
0 kudosfebra1976   @   21:31, 29.06.2019
Nie rozumiem co mają do rzeczy producenci podzespołów? Myślisz że ludzie z Google będą się ich pytać o zgodę?
0 kudossebogothic   @   21:59, 29.06.2019
Cytat: dabi132
Producenci podzespołów jak Intel czy NVIDIA nie dopuszczą do tego bo bardzo dużo by na tym stracili.


Przecież Nvidia ma swoją platformę do strumieniowania gier - Nvidia Shield.
0 kudospetrucci109   @   23:22, 29.06.2019
Przez chwilę się tym nawet zainteresowałem ale teraz widzę, że niepotrzebnie...
Pora ekscytować się nowa generacja konsol.
2 kudosLucas-AT   @   23:24, 29.06.2019
Cytat: dabi132
Natomiast tradycyjnej dystrybucji i grania to nie zastąpi. Producenci podzespołów jak Intel czy NVIDIA nie dopuszczą do tego bo bardzo dużo by na tym stracili.

Google Stadia i tak jest większym zagrożeniem dla konsol niż PC. Otwartość PC, możliwość modowania gier, zmiana ustawień graficznych to rzeczy, które nigdy nie zginą. Natomiast Stadia to taka jakby właśnie konsola - naciskasz jeden przycisk i grasz. Ale uważam, że Google i tak polegnie - właśnie przez lagi i kompresję. Argument, że kiedyś łącza będą tak szybkie, że ten problem zniknie do mnie niedociera, bo wtedy my będziemy grać w 16k, 32k itd. Dlatego natywne urządzenie pod telewizorem i komputer zawsze będą do przodu.
0 kudosshuwar   @   07:55, 30.06.2019
No to było fajnie ale się skończyło...
Ciekawe czy lootboxy też będą mieli i reklamy co 5 min grania Uśmiech
0 kudoskobbold   @   07:58, 01.07.2019
Gorsza jakość grafiki, potencjalne lagi i pełna cena? W ramach abonamentu mogło by się to przyjąć, a tak nie wróżę sukcesu.
0 kudosshuwar   @   08:31, 01.07.2019
Cytat: febra1976
To chyba całkiem fajnie nakreślił niejaki quaz https://m.you(...)TpwdSB-Y
Posłuchałem gościa i muszę powiedzieć... no ma 100% racji. Dla kogo te streamingi gier mają być?
Dodaj Odpowiedź