Elden Ring, nowa gra From Software, powstaje od ponad 2 lat. Jest bardziej podobna do Dark Souls niż Sekiro
Hidetaka Miyazaki opowiada o grze i współpracy z George R.R. Martinem.
Redakcja Xbox Wire przeprowadziła wywiad z Hidetaka Miyazakim, szefem studia From Software. Rozmowa dotyczyła naturalnie gry Elden Ring, zapowiedzianej podczas targów E3 2019 na konferencji Microsoftu.
Z konwersacji dowiadujemy się kilku ciekawych rzeczy. Przede wszystkim tytuł powstaje od ponad 2 lat - prace ruszyły po zakończeniu rzeźbienia The Ringed City, czyli drugiego dodatku do Dark Souls III. Studio jednocześnie tworzyło więc dwie gry - drugim tytułem jest wydane niedawno Sekiro: Shadows die Twice. Priorytetem było oczywiście wydanie Sekiro, bowiem Elden Ring wciąż wymaga sporych nakładów pracy.
Kolejne konkrety dotyczą gatunku. Jak mówi Miyazaki:
"To trzecioosobowe RPG akcji. W przeciwieństwie do Sekiro, które stawiało głównie na akcję, Elden Ring kładzie większy nacisk na elementy RPG. Oczywiście nie porzucamy radości czerpanej z walki, te elementy również będą świetne".
Sam projekt gry ma bardziej przypominać cykl Dark Souls, niż tegoroczne Sekiro. W grze będziemy mieli liczny wybór broni, pancerzy i magicznych umiejętności. Nie będziemy ponadto ograniczeni do tylko jednego stylu walki, jak to miało miejsce w przypadku Shinobi, którym graliśmy w Sekiro. Szef From Software twierdzi nawet, że Elden Ring zaoferuje więcej możliwości kreacji postaci i stylów rozgrywki, niż Soulsy.
Bardziej otwarty będzie też świat gry.
"Skala świata, narracji, głębia i wolność eksploracji są o wiele większe. To bez dwóch zdań największa gra w naszym dorobku" - wyjaśnia deweloper.
Bardzo wiele uwagi From Software poświęca ponadto na przygotowanie starć z bossami.
"Jasne, starcia z bossami to coś, co uwielbiamy tworzyć, a w tym tytule stanowią szczytowy element przygody. Czujemy, że znajdziecie tutaj ogromne zróżnicowanie unikatowych i przerażających bossów, więc jest na co czekać" - dodaje Miyazaki.
Na koniec Hidetaka Miyazaki odniósł się do współpracy z George R.R. Martinem, autorem m.in. Gry o Tron. Jak tłumaczy Japończyk, on sam jest wielkim fanem twórczości Martina, więc postanowił skontaktować się z pisarzem. Nie liczył na odpowiedź, ale ku jego zaskoczeniu Martin bardzo chętnie przystąpił do projektu. Jego zadaniem było opracowanie całego uniwersum gry, a także występujących w nim postaci.
Elden Ring póki co nie ma daty premiery, platformami docelowymi są PC, PS4 i XOne.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler