E3 '19: DOOM Eternal nie będzie miał klasycznego deathmatchu

Twórcy uznali, że DOOM Eternal potrzebuje czegoś unikatowego i dlatego opracowali coś nowego.

@ 14.06.2019, 08:15
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, switch, ps4, xbox one

Deathmatch to klasyczny tryb rozgrywek wieloosobowych, występujący w praktycznie każdym sieciowym shooterze. Deweloperzy DOOM Eternal postanowili jednak z niego zrezygnować.

W trakcie konferencji firmy Bethesda na targach E3 2019 dowiedzieliśmy, że DOOM Eternal zaoferuje graczom całkiem nowy tryb zabawy zwany Battlemode. Postawi on jednego gracza - wcielającego się w pogromcę - przeciwko dwóm innym graczom grającym jako demony.

Dlaczego zdecydowano się odrzucić klasyczny Deathmatch? Jak wyjaśnił producent wykonawczy gry, Marty Stratton, tradycyjny multiplayer nie sprawdził się w przypadku części poprzedniej. Gracze woleli skupić się na kampanii dla jednego gracza i odpuścili sieć. Tym razem projektanci chcą zaserwować im coś innego.

Co ciekawe, deweloperzy DOOM Eternal mają jeszcze jeden pomysł na to, jak wzbudzić ducha rywalizacji pośród graczy. Są oni otwarci na potyczki międzyplatformowe. Choć teoretycznie i praktycznie mogłyby one działać, logistycznie może to być mocno skomplikowane.

Jak będzie finalnie przekonamy się tegorocznej jesieni. Premierę DOOM Eternal zaplanowano na dzień 22 listopada bieżącego roku, a grać będziemy na PC, PS4, Xboksie One oraz Switch.


Sprawdź także:

DOOM Eternal

Premiera: 20 marca 2020
PC, PS4, XBOX ONE, SWITCH

DOOM Eternal to pierwszoosobowa strzelanka, kontynuacja DOOM-a z 2016 roku, który stanowił restart serii FPS-ów, swoimi korzeniami sięgającej początków wirtualnej rozrywk...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosshuwar   @   08:27, 14.06.2019
Kiedy właśnie ten tryb dla jednego gracza był najmocniejszą stroną Dooma 2016!
2 kudosdabi132   @   08:30, 14.06.2019
Dobrze, że nie wprowadzili do gry trybu battle royale Dumny
Ja tam jestem zainteresowany tylko kampanią dla jednego gracza ot i tyle.
0 kudosshuwar   @   08:40, 14.06.2019
Nie powiem, Doom był jednym z nielicznych tytułów, w którym trochę pograłem w multi, ale jednak to jest strasznie monotonne i dla wybranych takie wieczne i cykliczne: "biegasz, 30 sek. giniesz, loading... biegasz, 30 sek. giniesz, loading..." i tak w kółko. Samym multi nie robi się legendarnej gry.
0 kudosMicMus123456789   @   17:08, 14.06.2019
Kto wie może ten tryb okaże się być dobry.
1 kudosfrycek88   @   20:31, 14.06.2019
Mnie multi nie interesuje. Mogło by go w ogóle nie być. Zamiast tego niech skupią się na singlu, i niech dają dodatki do singla.
0 kudosguy_fawkes   @   21:30, 14.06.2019
Taka decyzja jest tym ciekawsza, że przecież gra uderza w strunę nostalgii i oldskulu w nowoczesnym wydaniu - stare Doomy to również początki multi w FPS-ach na pierwszych sieciach, najczęściej uczelnianych, i to właśnie jako rywalizacja każdy na każdego. Zresztą ja też kupię nowego Dooma tylko dla singla, bo multi mnie kompletnie nie jara.
0 kudosshuwar   @   09:20, 15.06.2019
Cytat: frycek88
i niech dają dodatki do singla
No właśnie. Są gry, dla których nie żałuję kasy na DLC. W D2016 grało się tak dobrze i tak wiele razy, że byłem skłonny kupić jakiś dodatek.
Dodaj Odpowiedź