Wiedźmin 3: Dziki Gon na Nintendo Switch z rodzielczością między 540p a 720p - celem jest 30 fps

Przeniesienie tak zaawansowanego graficznie tytułu na Switcha to na pewno wyzwanie.

@ 12.06.2019, 20:28
Adam "Dirian" Weber
Chwalmy Słońce!
switch

Wiedźmin 3: Dziki Gon na Nintendo Switch z rodzielczością między 540p a 720p - celem jest 30 fps

Studio CD Projekt RED za pośrednictwem serwisu Twitter postanowiło odpowiedzieć na trapiące graczy pytania. Dowiedzieliśmy się m.in. w jakiej rozdzielczości ruszy Wiedźmin 3 na konsolce od Nintendo.

I tak, gra będzie działać w 540p w trybie przenośnym. Warto przypomnieć, że nominalna rozdziałka ekranu Switcha to 720p, więc konieczne były pewne ograniczenia. W trybie stacjonarnym, Switch wyświetli grę w 720p. Raczej trzeba pogodzić się z tym, że Wiedźmin 3 na Switchu będzie bardziej grywalny w wersji przenośnej - o ile zejście do 540p przy 6.2-calowym ekranie 720p to nie jest tragedia, tak rozgrywka w 720p na telewizorze 4K będzie już bolesna dla gałek ocznych. Twórcy wspominają też o dynamicznym dostosowywaniu rozdzielczości, więc prawdopodobnie nawet te 720p na ekranie telewizora nie będzie pewniakiem.

Marcin Momot z CD Projekt RED zapewnia jednak, że celem jest płynna zabawa - w możliwie stałych 30 klatkach na sekundę. Taki obrano cel, a jaka będzie jego realizacja, przekonamy się po premierze.

Z innych kwestii technicznych, to gra będzie ważyć 32GB, czyli wypełni do ostatniego kilobajta kartridż.

Ponadto CD Projekt RED nie ma w planach opcji przeniesienia zapisów rozgrywki z innych platform. Jeśli graliśmy już wcześniej, to na Switchu zabawę trzeba będzie zacząć od nowa.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosshuwar   @   07:52, 13.06.2019
Ale jaki jest sens podłączania przenośnej konsoli do TV 4K? Toż to nie do takich zastosowań gadżet jest.
0 kudosguy_fawkes   @   08:23, 13.06.2019
Ekran Switcha nie jest doskonały, więc 540p powinno być znośne. Ciekaw jestem jednak, jak gra będzie wyglądać w trybie zadokowanym.
W ogólnym rozrachunku Switch odwraca sytuację z Wii U - tam duże gry multiplatformowe były głównie na początku, a potem konsola wyhamowała, tymczasem Switch dopiero nabiera rozpędu.
0 kudosDirian   @   10:00, 13.06.2019
Cytat: shuwar
Ale jaki jest sens podłączania przenośnej konsoli do TV 4K? Toż to nie do takich zastosowań gadżet jest.

W przypadku mniej wymagających gier do kooperacji sens jest spory. No ale tutaj pewnie tylko granie przenośne wchodzi w grę.
0 kudosLucas-AT   @   12:58, 13.06.2019
Cytat: shuwar
Ale jaki jest sens podłączania przenośnej konsoli do TV 4K? Toż to nie do takich zastosowań gadżet jest.

Switch to hybrydowa konsola i taka jest jego funkcja. Ja bym jednak omijał podłączanie do 4k i celował w TV Full HD. No ale wiadomo, że nikt specjalnie dla Switcha nie będzie trzymał w domu tv 1080p, gdy już kupił 4k. Sam swojego się pozbyłem. Co prawda na Switchu gram tylko w trybie przenośnym, ale niektóre gry, jak Mario Oddyssey, korzystają z grania w docku, gdy używa się kontrolerów ruchowych w mini gierkach. I jak wspomniał Dirian, ogromna część gier Nintendo ma co-opa lub tryb vs na podzielonym ekranie, choćby Mario Maker 2, Mario Kart 8 czy Kirby. Na szczęście te gry w trybie stacjonarnym mają zazwyczaj 1080p, więc granie na 4k już tak nie boli.