E3 '19: Control ma w sobie ''sporo z Dark Souls''; prezentacja ray tracingu
Twórcy z Remedy nie ukrywają inspiracji japońską marką.
Studio Remedy zmierza ku końcowi z pracami nad Control, choć twórcy są dość ostrożni z publikacją kolejnych materiałów. Gra pojawiła się jednak na targach E3, a Finowie nie ukrywają inspiracji czerpanych z serii Dark Souls. Co konkretnie mają na myśli?
"Rzucamy Was od razu na głęboką wodę, w grze nie ma tutoriala. Ponieważ mamy tu trochę z Dark Souls, przygotujcie się na to, że gra będzie trudniejsza" - wyjaśnia Thomas Puha, spec od PR-u.
Jednocześnie twórcy dodają, że to nie koniec inspiracji z gier From Software. Control, w przeciwieństwie do Quantum Break, poprzedniej gry studia, nie będzie tak mocno przesycone cutscenkami. Owszem, filmiki przerywnikowe są w grze obecne, ale bardziej skupią się one na konwersacji między postaciami, niż obserwowania nagranych scen akcji. Twórcy bardziej chcą tu skupić się na relacjach i budowaniu historii przy pomocy cutscenek.
Swoje trzy grosze wtrącił też Mikael Kasurinen, reżyser gry:
"Jeśli chodzi o Dark Souls, jestem wielkim fanem i ma to zdecydowanie spory wpływ [na wygląd Control - dop. red.]. Ale nie chcę by słowa Thomasa zostały źle odebrane - tworzymy grę, która będzie czasami wymagająca, więc przygotujcie się na to - nie chodzi jednak o to, byście na każdym kroku bezsensownie umierali" - tłumaczy.
Control zadebiutuje 27 sierpnia 2019 roku na PC, PlayStation 4 i Xboksie One. Na koniec warto rzucić okiem na materiał przygotowany przy współpracy z NVIDIA - gra w wersji na komputery skorzysta z ray tracingu, a poniżej widać efekty tej kooperacji.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler