E3 '19: Control ma w sobie ''sporo z Dark Souls''; prezentacja ray tracingu

Twórcy z Remedy nie ukrywają inspiracji japońską marką.

@ 12.06.2019, 10:48
Adam "Dirian" Weber
Chwalmy Słońce!
pc, ps4, xbox one

E3 '19: Control ma w sobie ''sporo z Dark Souls''; prezentacja ray tracingu

Studio Remedy zmierza ku końcowi z pracami nad Control, choć twórcy są dość ostrożni z publikacją kolejnych materiałów. Gra pojawiła się jednak na targach E3, a Finowie nie ukrywają inspiracji czerpanych z serii Dark Souls. Co konkretnie mają na myśli?

"Rzucamy Was od razu na głęboką wodę, w grze nie ma tutoriala. Ponieważ mamy tu trochę z Dark Souls, przygotujcie się na to, że gra będzie trudniejsza" - wyjaśnia Thomas Puha, spec od PR-u.

Jednocześnie twórcy dodają, że to nie koniec inspiracji z gier From Software. Control, w przeciwieństwie do Quantum Break, poprzedniej gry studia, nie będzie tak mocno przesycone cutscenkami. Owszem, filmiki przerywnikowe są w grze obecne, ale bardziej skupią się one na konwersacji między postaciami, niż obserwowania nagranych scen akcji. Twórcy bardziej chcą tu skupić się na relacjach i budowaniu historii przy pomocy cutscenek.

Swoje trzy grosze wtrącił też Mikael Kasurinen, reżyser gry:

"Jeśli chodzi o Dark Souls, jestem wielkim fanem i ma to zdecydowanie spory wpływ [na wygląd Control - dop. red.]. Ale nie chcę by słowa Thomasa zostały źle odebrane - tworzymy grę, która będzie czasami wymagająca, więc przygotujcie się na to - nie chodzi jednak o to, byście na każdym kroku bezsensownie umierali" - tłumaczy.

Control zadebiutuje 27 sierpnia 2019 roku na PC, PlayStation 4 i Xboksie One. Na koniec warto rzucić okiem na materiał przygotowany przy współpracy z NVIDIA - gra w wersji na komputery skorzysta z ray tracingu, a poniżej widać efekty tej kooperacji.


Sprawdź także:
Control

Control

Premiera: 27 sierpnia 2019
PC, PS4, XBOX ONE, PS5, XBOX X/S

Control to kolejne nowatorskie podejście do gier akcji z elementami przygodowymi od studia Remedy - twórców rewolucyjnego cyklu Max Payne oraz Alan Wake.W Control gracz w...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosKattowitz   @   11:45, 12.06.2019
Quantum Break było świetne, klimatyczne. Control prawdopodobnie będzie równie dobre, ale Soulsowa "trudność" mnie trochę odpycha :/
0 kudosshuwar   @   13:13, 12.06.2019
O! To chyba pierwszy materiał, gdzie dobitnie widać różnicę między RTX on i off.
0 kudosdabi132   @   13:58, 12.06.2019
Raczej wątpię by gra była aż tak trudna jak Dark Soulsy. Będzie raczej trudniejsza niż inne tego typu gry, ale nie na tyle by odstraszyć wielu casualowych graczy. W końcu chcą ją sprzedać, więc muszą odpowiednio zbalansować poziom trudności.
0 kudospetrucci109   @   14:53, 12.06.2019
Cytat: shuwar
O! To chyba pierwszy materiał, gdzie dobitnie widać różnicę między RTX on i off.
Właśnie to samo chciałem napisać. Że to pierwszy materiał gdzie faktycznie zauważyłem różnice i to wcale nie małą.
0 kudosshuwar   @   08:07, 13.06.2019
No właśnie chodzi o tą ilość elementów, na które RTX ma wpływ. Gdy prezentowali Metro ze śledzeniem promieni też było to widać, jednak nie w takim stopniu.
Dodaj Odpowiedź