E3 '19: Cyberpunk 2077 oficjalnie nie jest już grą RPG

CD Projekt RED od teraz nazywa swoją produkcję "przygodową grą akcji z otwartym światem".

@ 10.06.2019, 11:00
Adam "Dirian" Weber
Chwalmy Słońce!
pc, ps4, xbox one

Podczas pierwszych prezentacji Cyberpunk 2077 gra była zajawiana jako przedstawiciel gatunku RPG, a ponieważ za tytułem stoi specjalizujące się w "erpegach" CD Projekt RED, takie określenie nie budziło żadnych wątpliwości. Dziś studio postanowiło zmienić zdanie co do tego, jaki tytuł tworzy.

Po wczorajszym ogłoszeniu daty premiery i edycji kolekcjonerskiej Cyberpunk 2077, marketingowcy z CD Projekt RED mieli trochę do roboty, bo musieli zaktualizować stronę i social-media gry. Z opisów usunęli informację o tym, że gra jest przedstawicielem gatunku "RPG", zastępując te trzy literki dłuższym określeniem - od teraz mowa o "przygodowej grze akcji z otwartym światem".

Są to oczywiście jedynie detale, ale już po obejrzeniu pierwszego gameplayu w zeszłym roku można było mieć spore wątpliwości co do tego, czy CD Projekt RED faktycznie tworzy klasyczną grę RPG. Sporo strzelania, szybkiej akcji - na przestrzeni tych kilku lat produkcji, Cyberpunk 2077 znacząco zmienił się względem pierwotnej koncepcji. Więc i aktualizacja gatunku była potrzebna.


Sprawdź także:

Cyberpunk 2077

Premiera: 16 kwietnia 2020
PC, PS4, XBOX ONE

Cyberpunk 2077 to produkcja warszawskiego studia CD Projekt RED, znanego wcześniej z serii Wiedźmin. Tytuł to przedstawiciel cRPG akcji, jednak tym razem świat fantasy za...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
1 kudosMicMus123456789   @   16:55, 10.06.2019
Akurat miałem na myśli podejście do kreacji własnego bohatera względem fabuły Dumny
0 kudosshuwar   @   19:47, 10.06.2019
Pierwsze przejście ME robiłem własną postacią, jednak ta oryginalna, kanoniczna jest po prostu najlepsza więc już w kolejnych przejściach nie używałem edytora. Zmieniałem za to klasy postaci.
0 kudosurban1212   @   20:32, 10.06.2019
Cytat: Kattowitz
No właśnie, czytałam że ma być możliwość kreacji własnego bohatera i rozwijania go, podobnie jak w erpegach. Niech mnie nawet nie denerwują...


No bo będzie, to już przecież pewne od dawna.
0 kudosKattowitz   @   21:23, 10.06.2019
Cytat: urban1212
No bo będzie, to już przecież pewne od dawna.
Niczego nie jestem pewna w świecie gier aż do momentu premiery. A i na premierę mogą zmienić zdanie. Nie ufam wydawcom.
0 kudosurban1212   @   21:26, 10.06.2019
CDPR akurat ufam jak mało komu, dlatego wierzę.
0 kudosKattowitz   @   21:29, 10.06.2019
Cytat: urban1212
CDPR akurat ufam jak mało komu, dlatego wierzę.
Cytat: TheCerbis
W sumie nie byłby to pierwszy raz, gdy REDzi by pozmieniali co nieco i ukrywali fakty. Nieco irytujące jest to u nich, no ale...
Pytanie
0 kudosurban1212   @   21:31, 10.06.2019
Nie do mnie znak zapytania proszę kierować. Dumny
0 kudosKattowitz   @   21:33, 10.06.2019
Cytat: urban1212
Nie do mnie znak zapytania proszę kierować. Dumny
Pozostanę sceptyczna, a Cerbis niech się tłumaczy Dumny
0 kudosTheCerbis   @   13:06, 11.06.2019
Z czego mam się tłumaczyć? Przecież wiadome jest, że CDPR wiele rzeczy zmieniał w ich grach (trylogia Wiedźmin) i finalnie wyglądały w różnych aspektach inaczej, w mniejszym czy większym stopniu.
0 kudosshuwar   @   15:30, 11.06.2019
No chyba jednak bardziej w tym "mniejszym" stopniu.
0 kudosMicMus123456789   @   20:37, 11.06.2019
Wszyscy którzy śledzą informację o grze widzą jakie były przez te lata problemy z nią i że koncepcja się lekko zmieniła. Nie wiemy co zmienili i w sumie nie dowiemy się tego dopóki sami nam nie powiedzą lub też jakiś dziennikarz ich nie wypyta Dumny
0 kudosurban1212   @   20:41, 11.06.2019
Dzisiaj wywiad miał być prowadzony. Trzeba czekać, bo pytania brali wczoraj od fanów.
0 kudosTheCerbis   @   18:26, 14.06.2019
@Katt, odnośnie tworzenia postaci:
Cytat: Wywiad z Gamasutra
Gamasutra : We haven't seen the full character selection screen. The team said it wasn't finished yet. There are still many changes you all are making to the game. Has the team at all considered, given their use of [trans] characters like that in the game to depict cyberpunk, has the team thought about giving players that kind of choice over their character, to give themselves similar representation?

And if they're not, has the team considered the gap between portraying characters like that, and limiting what you can have your players represent themselves as?

Tomaskiewicz : Of course. It's a very sensitive and important subject I believe. We have put a lot of thought into this. One of the things we want to do in the final game (which we couldn't show in the demo yet, because as you mentioned it's a work in progress) is to give the players as many options of customization in the beginning of the game as we can.

For example, we want to do this thing where, as you create your character, after you choose the body type, you can, for example, use physical traits as you build your face that could be assigned to a man or a woman.

Gamasutra : Or nonbinary?

Tomaskiewicz : Or nonbinary. The idea is to mix all of those up, to give them to the players, as they would like to build it. Same goes for the voice. We wanted to separate this out, so the players can choose it freely. This is something we are still working on, it's not as easy as it sounds.

This is one part of it. In terms of how we depict the characters within the setting itself, of course, yes, we are paying a lot of attention to it, we do not want anyone to feel like we are neglecting this, or treating it wrongly.
0 kudossebogothic   @   01:21, 15.06.2019
Cytat: TheCerbis
Gamasutra : Or nonbinary?

A cóż to za potworek? Zdziwiony
1 kudosGuilder   @   18:35, 15.06.2019
Dzwońcie po Klepacką. Pokręcony

Ale tak poza polityką: brzmi, jakbyśmy mieli naprawdę dużą swobodę w kreowaniu własnego bohatera.
Dodaj Odpowiedź