Death Stranding nie jest skradanką ani trzecioosobową strzelaniną; według Kojimy to nowy gatunek gry

Według Hideo Kojimy, Death Stranding jest zupełnie nowym gatunkiem gry, którego podstawą będzie pewien system połączeń między graczami.

@ 05.06.2019, 10:32
Łukasz "LuKaS77PL" Konieczny
ps4

Death Stranding nie jest skradanką ani trzecioosobową strzelaniną; według Kojimy to nowy gatunek gry

Od momentu pojawienia się zwiastuna z datą premiery Death Stranding, Hideo Kojima regularnie dzieli się ciekawostkami na jego temat na swoim koncie w serwisie Twitter. Tym razem odniósł się do pytań o gatunek swojej gry, gdyż, jak zaznaczył, otrzymuje ich mnóstwo. Mimo faktu, że wszystkie dotychczasowe zwiastuny razem wzięte to już około 30 minut materiału wideo, fani nadal nie potrafią określić, w co będzie im dane zagrać.

Jak widać, Hideo Kojima zbytnio nie ułatwia sprawy, czego dowodzi jego wypowiedź:

"Otrzymuję dużo zapytań o tę samą kwestię więc postanowiłem się do tego odnieść. Death Stranding nie jest skradanką. Mimo, że może się tak wydawać, nie jest to też trzecioosobowa strzelanina. Przez wprowadzenie koncepcji połączeń (strand) jest to zupełnie nowy gatunek gry zwany gra akcji/gra o połączeniach (społecznościowy system połączeń)".

Jakby zawile to nie brzmiało, wiemy na pewno, że Death Stranding zaoferuje pewien rodzaj sieciowej współpracy między graczami. Jako główny bohater, Sam Bridges (Norman Reedus), będziemy musieli ponownie zjednoczyć społeczeństwo w upadłym świecie. Zostało już potwierdzone, że gracze będą mogli w pewien sposób sobie pomagać, zostawiając wskazówki w otwartym świecie, czy też zapasy i przedmioty w kryjówkach. Rozległa mapa może nie być również zbyt prostym terenem do przemierzania. Na swoje drodze napotkamy przeszkody, często związane z ukształtowaniem terenu i innymi zjawiskami, które będziemy musieli obejść, bądź pokonać z wykorzystaniem specjalnego sprzętu Sama. Prawdopodobnie również w tej kwestii, współpraca graczy odegra kluczową rolę.

Tak zwany "social strand system", po części przypomina rozwiązania z serii Dark Souls, gdzie gracze mogą zostawiać sobie podpowiedzi dotyczące znajdziek, bossów czy też zagrożenia podczas eksploracji - trudno jednak dociec, jakie są prawdziwe plany Kojimy. Skoro twierdzi, że jego nowy pomysł to fundament gry, wręcz definiujący gatunek, pozostaje pytanie jak będzie wyglądała rozgrywka w przypadku, gdy nie będziemy podłączeni do sieci. Czy będzie nam po prostu dużo trudniej przez utratę kilku możliwości, czy zwyczajnie damy radę przejść tytuł bez uczestnictwa w "zabawie" jaką wprowadzi Japończyk?

Death Stranding zadebiutuje 8 listopada, jako tytuł ekskluzywny dla konsoli PlayStation 4. Możliwe jednak, że gra po jakimś czasie trafi także na PC.
 


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
1 kudosmrPack   @   11:11, 05.06.2019
Kojima tworząc MGSy dla Konami był ograniczony przez markę oraz korporację i jakieś większe eksperymenty nie wchodziły za bardzo w grę. Przy Death Stranding mógł poszaleć, zrealizować swoje wizje i wprowadzić coś świeżego. Zobaczymy co z tego wyszło Puszcza oko
1 kudosprofesjonalista19   @   12:28, 05.06.2019
Pierwszy gameplay wogole do mnie nie przemówił. Traktuję to jako ciekawostkę póki co aczkolwiek Kojima jest mistrzem i wierzę że asy z rękawa wyciągnie dopiero tuż przed premierą A póki co tylko wzbudza ciekawość. I robi to genialnie...
2 kudossebogothic   @   13:47, 05.06.2019
Szczelanko skradanka prawie naparzanka.
0 kudosTheCerbis   @   14:24, 05.06.2019

Extra! Extra! Read All About It!

NEW GENRE INVENTED:

Obrazek

0 kudosUxon   @   18:16, 05.06.2019
Powiedział tyle, że nic nie powiedział. Nawet jeśli ta innowacyjność ma jakiś związek z połączeniem między graczami, to nie zmienia to faktu, że gra jest jednak tą skradanką, strzelaniną, grą akcji czy po prostu miksem wszystkiego naraz. Tak ją pokazują na kilka miesięcy przed premierą i taka już będzie. Sieciowa współpraca istnieje już nie od dziś w różnych formach i jakoś nikt jeszcze buńczucznie nie mówił w tym temacie o powstaniu nowego gatunku. Widocznie autor jest megalomanem z przerośniętym ego albo miał co innego na myśli. Jeśli to drugie, to po co się w ogóle wypowiada, mając problem z wyrażeniem tego, co chce powiedzieć, wskutek czego nikt go nie rozumie?
0 kudosmrPack   @   20:21, 05.06.2019
Cytat: Uxon
Widocznie autor jest megalomanem z przerośniętym ego albo miał co innego na myśli. Jeśli to drugie, to po co się w ogóle wypowiada, mając problem z wyrażeniem tego, co chce powiedzieć, wskutek czego nikt go nie rozumie?
Znając sposób wypowiadania się Kojimy, to jego słów czasem nie można traktować dosłownie Puszcza oko Racja, że wnioskując po tym co do tej pory ujawniono, DS nie wydaje się niczym odkrywczym, ale dopiero po premierze będzie można ocenić o co mogło chodzić Hideo.
0 kudosLucas-AT   @   22:28, 05.06.2019
Cytat: Uxon
Jeśli to drugie, to po co się w ogóle wypowiada, mając problem z wyrażeniem tego, co chce powiedzieć, wskutek czego nikt go nie rozumie?

Przeciez nie od dzis wiadomo, ze Kojima robi to specjalnie by stworzyc wiecej dyskusji i pytan. Uśmiech

To, co pokazano o grze wcale nie musi mowic jaki ksztalt przyjmie gameplay. Wszystkie karty moga zostac dopiero na krotko przed premiera.

Dodaj Odpowiedź