Fallout 76 - Bethesda wiedziała, że gra jest pełna błędów

Wydawca liczył jednak na to, że uda się je wszystkie usunąć po debiucie.

@ 04.06.2019, 09:50
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4, xbox one

Fallout 76 - Bethesda wiedziała, że gra jest pełna błędów

Zeszłoroczna premiera Fallout 76 nie poszła tak, jak planowała firma Bethesda - wydawca przedsięwzięcia. Jak się właśnie dowiedzieliśmy, firma była świadoma stanu projektu, ale mimo to postanowiła go wypuścić na rynek. Chodziło jej bowiem o to, w co "się on zamieni".

Nowe informacje na temat Fallout 76 docierają do nas za sprawą wywiadu, jakie dyrektor gry, Todd Howard, udzielił ekipie IGN. Wynika z niego, że Bethesda była świadoma tego, iż jej nowa gra nie zdobędzie wysokich ocen w recenzjach, że nie będzie brakowało wyzwań.

"Wiedzieliśmy, że nie będzie łatwo. Że to trudny projekt", powiedział Howard, podkreślając jednocześnie, że deweloperzy byli na to gotowi i dlatego bezustannie swoje dzieło rozwijają.

"Byliśmy na to gotowi... wiele problemów widać było na ekranie. Ale już wiele z nich nie istnieje. Teraz to wspaniała gra z niesamowitą społecznością".

Bethesda oczywiście nie zamierza zaprzestać dalszego rozwoju projektu, co znaczy, że w miarę upływu czasu będzie on jeszcze bardziej dopracowany - taki przynajmniej jest plan. Trzymamy kciuki, aby udało się go wdrożyć.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
1 kudosGuilder   @   23:19, 04.06.2019
Cytat: logan23
A jak nazwać tych którzy wiedzieli co zaserwowała Betesda graczom i kupili ten wątpliwy produkt. Ja bym nazwał ich nabici w butelkę
Nabici w butelkę są właśnie ci nieświadomi. Jeśli już kogoś nazywać frajerem (choć ma tu rację Febra, tonując pojawiające się w temacie inwektywy) to właśnie tego, który zdawał sobie sprawę z tego, jak źle się to zapowiada, a i tak ją nabył.
0 kudoslogan23   @   23:43, 04.06.2019
Cytat: Guilder
Cytat: logan23
A jak nazwać tych którzy wiedzieli co zaserwowała Betesda graczom i kupili ten wątpliwy produkt. Ja bym nazwał ich nabici w butelkę
Nabici w butelkę są właśnie ci nieświadomi. Jeśli już kogoś nazywać frajerem (choć ma tu rację Febra, tonując pojawiające się w temacie inwektywy) to właśnie tego, który zdawał sobie sprawę z tego, jak źle się to zapowiada, a i tak ją nabył.
Ci którzy nabyli te arcydzieło nacięli się podwójne a Betsheda czy straciła czy zyska wizerunkowo ma sytuacje że i tak jest tutaj głównym zwycięzcom.
1 kudoskobbold   @   23:46, 04.06.2019
Jeśli po takim "wyznaniu" ta "niesamowita społeczność" dalej będzie mówiła, że deszcz pada zamiast dać im porządnego kopa w dupę...no to cóż, wcale mi ich nie żal, niech Todzik dalej na nich pluje, szkoda mi tylko marki Fallout.
0 kudoslogan23   @   00:37, 05.06.2019
Cytat: kobbold
Jeśli po takim "wyznaniu" ta "niesamowita społeczność" dalej będzie mówiła, że deszcz pada zamiast dać im porządnego kopa w dupę...no to cóż, wcale mi ich nie żal, niech Todzik dalej na nich pluje, szkoda mi tylko marki Fallout.
Nie kopa w dupę a w jądra bardziej zaboli.
0 kudosLucas-AT   @   05:31, 05.06.2019
Jak już pisałem, błędy to jeszcze pół biedy. Jeśli gra jest dobra, to błędy można wybaczyć i nadal dobrze się bawić. Przykładów daleko nie trzeba szukać - Elex, Days Gone lub Wiedźmin 3. Problemem Fallout 76 jest fakt, że to kiepska gra sama w sobie. Dlatego naprawienie błędów niczego tu nie zmieni. Trzeba kompletnie przebudować fundamenty, czyli praktycznie zrobić grę od nowa.
0 kudosshuwar   @   07:42, 05.06.2019
Cytat: dabi132
znaleźli się frajerzy którzy to kupili
To prawda: To nie jest ambitna gra fabularna w klimacie falloutowym (no może jedynie elementy pozostały ale fakt jest taki, że klimat postapo jest i to odczuwalny). Nie czuję się frajerem, bo świadomie ją kupiłem. Za tą cenę dostałem dokładnie to, czego się spodziewałem i te wydane 3 dychy zagwarantowały mi niezobowiązującą rozgrywkę przez kilkadziesiąt godzin (a w tamtym momencie nie miałem akurat czasu na poświęcenie się fabule i szukałem właśnie takiego symulatora "zwiedzania").

Cytat: febra1976
Określenie tych którzy zakupili F76 jako "frajerów" nie jest zbyt uprzejme
No trochę. Prędzej, to albo nabici w butelkę, wykiwani, albo też gracze tacy jak ja, którzy wiedzieli co robią.

Cytat: febra1976
Trzymajmy ludzie jakiś poziom dyskusji.
Febra na prezydenta MG!

Ja myślę, że największym, nieuczciwym zachowaniem Bethesdy było sprzedanie tego typu gry jako produktu AAA, do tego w standardowej cenie. Gdyby wydali grę później poprawiając błędy do poziomu jak po pół roku jej istnienia, do tego jako tytuł "hobbistyczny", "poboczna rozrywka" mówiąc o tym wprost, to nie byłoby takiego szumu.
0 kudosdabi132   @   10:24, 05.06.2019
Cytat: febra1976
Określenie tych którzy zakupili F76 jako "frajerów" nie jest zbyt uprzejme. Owszem w gronie osób które nabyły tą grę znaleźli się i klienci nieświadomi tego co kupują, mogli poczuć się oszukani "jakością" rozgrywki, czy grafiki jaką wysmażyli ludzie z bethesdy. Są też gracze którym takie potraktowanie Fallouta jak najbardziej odpowiada, też są frajerami? Bo mają inny gust? Trzymajmy ludzie jakiś poziom dyskusji.

Ale ja napisałem tylko kim są dla wydawcy ludzie, którzy zakupili niedorobiony produkt. Bo taka jest prawda. I patrząc na działania Bethesda po premierze sądzę, że oni chcieli jeszcze większą ilość ludzi nabić w butelkę. Nie ma co się pieścić, trzeba mówić prosto z mostu i nazywać rzeczy po imieniu.
0 kudosfrycek88   @   16:44, 05.06.2019
Cytat: dabi132
Ale ja napisałem tylko kim są dla wydawcy ludzie, którzy zakupili niedorobiony produkt. Bo taka jest prawda. I patrząc na działania Bethesda po premierze sądzę, że oni chcieli jeszcze większą ilość ludzi nabić w butelkę. Nie ma co się pieścić, trzeba mówić prosto z mostu i nazywać rzeczy po imieniu.


Dokładnie. Nikt nie ma za frajerów ludzi którzy kupili grę, bo oni to zrobili licząc na dobrą rozrywkę. Natomiast Bethesda potraktowała tych ludzi jak frajerów i temu nie zaprzeczysz. Bo wydanie gry w takim stanie, jakim była ona wydana, plus banowanie ludzi z byle powodów świadczy o zwykłym braku szacunku do klienta.
0 kudoslogan23   @   17:55, 05.06.2019
Obejrzałem dwa odcinku zagrajmy jakieś youtubera i niestety gra nie zrobiła na mnie dobrego wrażenia. Gra jest pustka i nijaka, Nie chodzi o grafikę ale oto że ten cały świat jest martwy.
0 kudosfrycek88   @   19:10, 05.06.2019
Cytat: logan23
Obejrzałem dwa odcinku zagrajmy jakieś youtubera i niestety gra nie zrobiła na mnie dobrego wrażenia. Gra jest pustka i nijaka, Nie chodzi o grafikę ale oto że ten cały świat jest martwy.


Ja obejrzałem parę gameplayów, i posłuchałem recek dark archroa i gramofona i postanowiłem dać sobie spokój. Raz że nigdy fanem uniwersum nie byłem, a dwa że nie lubię mmo Ale z tego co mówili i pokazywali w reckach, to, to jest katastrofa. Tak gra wgląda jak jakiś mocno nisko budżetowy odpad, a nie gra zrobiona przez wielką korporację z dwoma miliardami na koncie.
0 kudosshuwar   @   07:48, 06.06.2019
Cytat: logan23
ten cały świat jest martwy
No ej! Bo wybuchła bomba i zamordowała wszystko w koło?
1 kudoskobbold   @   08:58, 06.06.2019
Cytat: shuwar
Cytat: logan23
ten cały świat jest martwy
No ej! Bo wybuchła bomba i zamordowała wszystko w koło?

Tak, pamiętam jak dziś. To było w kwietniu 2007 roku. Siedziałem wieczorem przy stole czytając gazetę i popijając kakao, kiedy nagle za oknem pojawiło się "słońce" na horyzoncie. Olbrzymia niszczycielska kula ognia, spopielająca wszystko na swojej drodze. Po pierwszym szoku szybko podbiegłem do odbiornika telewizyjnego aby sprawdzić w wiadomościach co się stało. W przekazach radiowo telewizyjnych również panował nieopisany chaos. Reporterzy sami nie wiedzieli co się stało i jak interpretować to wydarzenie. Co się stało? Czy to wojna atomowa? Terroryści? Marsjanie atakują? Nik nie wiedział nic pewnego...same domysły i przypuszczenia. Z całego tego szumu udało mi się wychwycić jedną kluczową informację...Bethesda kupiła prawa do marki Fallout...a potem wszystko zgasło...świat umarł...


Obrazek

0 kudosshuwar   @   09:14, 06.06.2019
@Kobbold: trza było kryć się w Vault! Uśmiech
0 kudoslogan23   @   10:39, 06.06.2019
Cytat: shuwar
@Kobbold: trza było kryć się w Vault! Uśmiech
Shuwar krypty nie miały nikogo ocalić.
0 kudosUxon   @   11:29, 08.06.2019
@kobbold Jakżeś to pięknie napisał.. Pamiętam dokładnie chwilę, gdy kolega mi oznajmił kto prawdopodobnie zakupił prawa do marki. Wówczas nie było to jeszcze oficjalnie potwierdzone, ale już wtedy serce zabolało. A później ten dzień, gdy już niewielkie wątpliwości się finalnie rozwiały.. Coś się skończyło, kurtyna opadła..

Smród F76 będzie się ciągnął za Beth już stale, niezależnie od ich przyszłych dokonań. I dobrze. Niech to będzie przestroga i lekcja dla wszystkich twórców, tych szanujących siebie i swoich fanów w szczególności. Trzeba uczyć się na błędach, najlepiej, gdy są to cudze błędy, jak w tym przypadku. Dobrze, że Bethesda oberwała za chciwość. Szacunek i opinię buduje się latami, a można je stracić w ciągu chwili.
Dodaj Odpowiedź