Call of Duty: Modern Warfare - silnik gry stworzono w Polsce, to potężne narzędzie
Odpowiada za niego utworzony w 2017 roku zespół Infinity Ward Poland.
Zapowiedziane ostatnio Call of Duty: Modern Warfare ma przynieść powiew świeżości - także w kwestiach technologicznych. Activision na potrzeby gry opracowało całkowicie nowy silnik, za który - w większości - odpowiada polska ekipa Infinity Ward Poland.
Zespół powstał w 2017 roku i w sumie od tego czasu nie było zbytnio słychać na temat ich dalszych losów. Okazuje się jednak, że chłopaki z Krakowa dłubali nad nowym silnikiem, który zostanie po raz pierwszy wykorzystany w Call of Duty: Modern Warfare.
Gra została już pokazana wybranym zagranicznym redakcjom, które miały okazję zobaczyć efekty poczynione przy pomocy wspomnianego silnika w akcji.
"To silnik, który przynosi fotorealistyczną oprawę, i umożliwia przygotowanie znacznie bardziej zaawansowanej grafiki. Wykorzystano tu m.in. fotogrametrię [odtwarzanie realnych obiektów w grze na podstawie zrobionych zdjęć - dop. red.], wolumetryczne oświetlenie, bazujące na fizyce renderowanie. Jest też wsparcie dla gry w 4K HDR czy ray-tracingu na PC" - twierdzą redaktorzy magazynu USgamer, którzy brali udział w pokazie.
Oprócz tego nowe narzędzie przynosi znacznie bardziej rozbudowane i efektowne animacje. Nowością jest funkcja "spectral rendering", która ma zagwarantować jak najbardziej realistyczne odtworzenie wrażeń podczas korzystania z noktowizora i termowizji.
Nowy silnik to także znaczne rozwinięcie kwestii audio, m.in. w postaci pełnego wsparcia dla Dolby ATMOS. Wystrzały z broni nagrywano przy użyciu aż 20 mikrofonów jednocześnie, tak by uzyskać maksymalnie przestrzenny i realistyczny dźwięk. Dźwięki kroków, wystrzałów, to wszystko ma brzmieć stosownie do tego czy znajdujemy się na otwartej przestrzeni, czy w ciasnym tunelu.
Nazwę opisywanego silnika mamy poznać w ciągu najbliższych tygodni.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler