PlayStation 5 zbliży się do PC, jeśli chodzi o wydajność

Tak twierdzą deweloperzy ze studia Okomotive.

@ 21.05.2019, 09:47
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
inne

PlayStation 5 zbliży się do PC, jeśli chodzi o wydajność

Konsole obecnej generacji nie były tak wydajne, jak można się było tego spodziewać. Nadchodząca następna generacja, przynajmniej jeśli chodzi o PlayStation 5, powinna jednak tę sytuację zmienić. Jeden z deweloperów uważa nawet, że zatrze się dzięki niej granica pomiędzy konsolami, a komputerami osobistymi.

Ekipa portalu GamingBolt rozmawiała niedawno z przedstawicielem studia Okomotive, odpowiedzialnego za grę FAR: Lone Sails. W trakcie konwersacji deweloperzy przyznali, że są pod wrażeniem specyfikacji technicznej PlayStation 5. Dzięki sporej mocy obliczeniowej, łatwiejsze stanie się portowanie gier.

"Wydajność konsol zdecydowanie będzie bliższa PC / możliwościom desktopów, co oznacza mniej optymalizacji podczas opracowywania portów".

Specyfikacja techniczna PS5 wygląda tak świetnie, że Okomotive, jak wielu graczy, zastanawia się ile dokładnie będziemy musieli zapłacić za luksus posiadania platformy. Mark Cerny, główny projektant urządzenia, ujawnił jedynie, że cena będzie "atrakcyjna, biorąc pod uwagę możliwości sprzętu".

Jeśli wszystko pójdzie dobrze, PlayStation 5 będziemy w stanie nabyć pod koniec 2020 roku. Wtedy okaże się z jak potężną platformą mamy do czynienia.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
1 kudoskobbold   @   11:16, 21.05.2019
Ale jakiego PC? Bo jak bliżej mojej obecnej konfiguracji to nie ma się czym zachwycać.
0 kudosTheCerbis   @   12:14, 21.05.2019
Dokładnie... Jakiego PC, z jakiego okresu, z jakiej półki cenowej, z jaką konfiguracją? Czy po kilku latach wciąż "będzie bliższa PC"? Dziwne stwierdzenie.
0 kudosGuilder   @   13:06, 21.05.2019
PS4 i XOne miały problem z dogonieniem PC-tów już w momencie premiery. Tak że nawet, jeśli miałyby być równe porządnym PC-tom w momencie premiery, to i tak to będzie progres.
0 kudosfrycek88   @   17:28, 21.05.2019
Jeśli nawet im się uda to na bardzo krótko. Bo PCty mają to do siebie że można je ulepszać i po roku, dwóch wyjdą karty i procki, które będą mocniejsze od tego co jest w konsolach.
1 kudospetrucci109   @   17:47, 21.05.2019
Wiadomo, że konsole lepsze niż PCty technicznie nie będą. Nie taka jest ich idea... Co nie zmienia faktu, że tak czy inaczej, gra się na nich przyjemniej Dumny
0 kudosdabi132   @   17:55, 21.05.2019
Cytat: TheCerbis
Dokładnie... Jakiego PC, z jakiego okresu, z jakiej półki cenowej, z jaką konfiguracją? Czy po kilku latach wciąż "będzie bliższa PC"? Dziwne stwierdzenie.

No raczej nie od takiego komputera za 5 tysięcy zł, ani nawet za 3k. Wiadomo, że zaraz po premierze komputery prześcignąć generacje konsol, to jest nieuniknione.
0 kudosLucas-AT   @   18:19, 21.05.2019
Cytat: dabi132
Cytat: TheCerbis
Dokładnie... Jakiego PC, z jakiego okresu, z jakiej półki cenowej, z jaką konfiguracją? Czy po kilku latach wciąż "będzie bliższa PC"? Dziwne stwierdzenie.

No raczej nie od takiego komputera za 5 tysięcy zł, ani nawet za 3k. Wiadomo, że zaraz po premierze komputery prześcignąć generacje konsol, to jest nieuniknione.


W tej wypowiedzi bardziej chodzi o różnice w jakości multiplatform, które będą się coraz bardziej zacierać, a nie o samą moc. Np. użytkownicy konsol będą grać w 4k, tak jak gracze na PC. Bardzo wątpliwe, by ktokolwiek na PC w czasie kolejnej generacji atakował wyższe rozdzielczości, jak 8k, gdy 4k nadal jest tam ułamkiem. Może pod koniec generacji, ale jeszcze sporo wody w Wiśle upłynie do tego czasu.
Dodaj Odpowiedź