Dying Light 2 - twórcy inspirowali się Wiedźmiem 3. Gra zaoferuje zawartość na miesiące, a może nawet lata

Techland opowiada o swoim ambitnym projekcie.

@ 17.05.2019, 20:17
Adam "Dirian" Weber
Chwalmy Słońce!
pc, ps4, xbox one

Dying Light 2 - twórcy inspirowali się Wiedźmiem 3. Gra zaoferuje zawartość na miesiące, a może nawet lata

Dying Light 2 to tytuł zapowiadający się arcyciekawie i co do tego nie ma wątpliwości. Twórcy co jakiś czas podsycają atmosferę, głównie poprzez kolejne wypowiedzi. Nie inaczej jest tym razem.

Pierwsza odsłona cyklu kulała głównie pod względem fabularnym - przedstawiony wątek miał jakiś potencjał, ale niszczyły go wyjątkowo kiepskie i czerstwe dialogi. W "dwójce" ma się to zmienić, a w tym celu zatrudniono m.in. Chrisa Avellone'a (współzałożyciel studia Obsidian), oraz ludzi którzy dłubali nad legendarną już misją z Krwawym Baronem do Wiedźmina 3. Techland czerpie zresztą wiele inspiracji z produkcji CD Projekt RED, jeśli mowa o dialogach i sposobie prowadzenia fabuły.

"W przypadku Dying Light 2 wiemy, że musimy stworzyć produkt gdzie gameplay będzie szedł w parze z fabułą, i na odwrót. Dlatego podjęliśmy współpracę z Chrisem oraz ludźmi pracującymi nad misją z Krwawym Baronem do trzeciego Wiedźmina. Nasz zespół scenarzystów powiększyliśmy trzykrotnie" - wyjaśnia Tymon Smektała z Techland.

Samo Dying Light 2 ma być grą o ogromnym rozmiarze. W tej kwestii udzielił się z kolei Konrad Jaskula, jeden z producentów. 

"Dzięki ogromnej ilości historii, misji i zawartości, wierzymy, że gracze będą chcieli przejść naszą grę kilka razy - albo zagrać w kooperacji z innymi, by zobaczyć jak wygląda ich świat. To [zachęcenie graczy do kilkukrotnego zaliczenia gry - dop. red.] nasz fundament od samego początku, było to naszym celem od samego początku" - wyjaśnia Jaskula.

"Chcieliśmy stworzyć świat, który zaangażuje graczy. Świat, który wzbudzi w nich ekscytację, na tyle, by chcieli grać w tę grę przez miesiące, a może i nawet lata." - dodaje Smektała.

Data premiery Dying Light 2 wciąż pozostaje zagadką. Gra ma pojawić się na targach E3 2019 - być może wtedy poznamy ostateczny termin, a niemal na pewno zobaczymy nowy fragment gameplayu.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudoskobbold   @   21:40, 17.05.2019
Miesiące, lata, dekady, wieki... bla bla bla,deweloperzy coraz wyżej odlatują. Gra się nie sprzeda to ją udupią i na tym się skończy.
0 kudosTheCerbis   @   21:54, 17.05.2019
Skąd te negatywne emocje?
1 kudoskobbold   @   11:37, 18.05.2019
Może z tego, że takich wypowiedzi pojawia się coraz więcej. Już nie gra na dziesiątki/setki godzin tylko miesiące/lata. jak czytam takie wypowiedzi, które są skierowane do mnie jako potencjalnego odbiorcy, to czuję, że facet traktuje mnie jak idiotę. Gra która nie będzie dostawała regularnie dodatkowej zawartości umrze śmiercią naturalną po 2/3 przejściach. Skyrim nadal żynie nie dlatego, że Bethesda zrobiła taką cudowną grę od której nie można się oderwać tylko dzięki modom, zabierz mody to o grze wszyscy zapomną w przeciągu miesiąca.
2 kudosTheCerbis   @   13:09, 18.05.2019
Co prawda to prawda, choć nieco przesadzasz z przykładem Skyrima, bo nawet bez modów jest to gra na długie miesiące. Niemniej osobiście wolę, gdy zawartości jest mniej, lecz jest ona bardziej skondensowana i przemyślana, oraz dobrze rozwiązana gameplayowo. Wolę gry krótsze, lecz sensowne.
0 kudosLucas-AT   @   16:50, 18.05.2019
Akurat przy pierwszym Dying Light twórcy już pokazali, że potrafią grę wspierać contentem bardzo długo po premierze, więc mając już jakieś dokonania na koncie jestem skłonny im uwierzyć.
Dodaj Odpowiedź