Electronic Arts chce wydawać gry w sposób charakterystyczny dla rynku mobilnego

Nie będzie wielkich premier, a ograniczone wczesne dostępy?

@ 09.05.2019, 11:45
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, inne, switch, ps4, xbox one

Electronic Arts chce wydawać gry w sposób charakterystyczny dla rynku mobilnego

Electronic Arts w ostatnim czasie coraz większy nacisk kładzie na gry sieciowe oraz popularne w ostatnim czasie gry-jako-usługi. Korporacja, w ostatniej konferencji dla inwestorów, stwierdziła też, że klasyczne premiery gier się nie sprawdzają. Z tego względu zacznie stosować tzw. "soft launches", czyli debiuty nieukończonych projektów.

"Prawda jest taka, że nie jest to wyzwaniem tylko dla EA, to wyzwanie dla branży", powiedział szef spółki, Andrew Wilson. "Odchodzisz od tego, co pierwotnie było grą BioWare, w której mogłeś spędzić 40 do 80 godzin na zabawie offline, na rzecz czegoś, w co bawisz się 40-80 godzin offline, a potem dodatkowo 100, 200 lub 300 godzin bawisz się z milionami graczy w sieci".

"Gry stały się większe i ten system nie działa tak, jak w latach poprzednich. Więc będziemy nie tylko zmieniać nasz proces produkcyjny oraz proces kontroli jakości - choć oba zmieniają się dramatycznie w naszej organizacji - ale również sposób wydawania gier".

"Zaczniemy testować tzw. miękkie starty - podobne do tego, co jest obecnie na rynku gier mobilnych. Zmienimy też sposób w jaki komunikujemy się z graczami. Nasza cała organizacja marketingowa przełączy się z trybu prezentacji na tryb konwersacji i zmienimy sposób, w jaki prowadzimy interakcję z graczami".

Czym konkretnie mogą być "miękkie starty" w wykonaniu Electronic Arts? Z definicji wynika, że mielibyśmy do czynienia z premierami ograniczonymi do wąskiego grona odbiorców, np. jak to ma miejsce we wczesnym dostępie. Cokolwiek się stanie, będziemy Was powiadamiać na bieżąco.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosTheCerbis   @   12:08, 09.05.2019
Wciąż zadziwia mnie tępota EA...
0 kudoslogan23   @   13:15, 09.05.2019
Mnie nie dziwi. Oni całkowicie stracili instynkt samozachowawczy.
0 kudosdabi132   @   15:26, 09.05.2019
Idioci. Klasyczne premiery gier się sprawdzają, tylko nie w wykonaniu EA. Po prostu Electronic Arts woli łatwy pieniądz zamiast przyłożyć się i stworzyć coś dopracowanego i interesującego. Czyli teraz na Originie będzie Early Access.
0 kudosTheCerbis   @   15:46, 09.05.2019
Dokładnie. Sam nie mogłem do końca tego skomentować sensownie, ale miałem podobne myśli. Choć trochę ostrzejsze, więc finalnie usunąłem co nieco z posta.
0 kudosKattowitz   @   21:17, 09.05.2019
Jeżeli planują cokolwiek w stylu steamowego early access, to ja podziękuję.. Nie rozumiem, po co wprowadzać takie zamieszanie? Klasyczne premiery to było coś, na co się czekało z wypiekami na twarzy! Lata, miesiące, dni, godziny... A teraz walną niepełny produkt za pełną cenę i co publika zawoła, to zrobią :
0 kudosMicMus123456789   @   21:44, 09.05.2019
Spoko, chcą zmieniać model biznesowy nikt im nie zabroni, mają kilka marek, które idealnie się do tego nadają, ale inne powinni oddać czy tam odsprzedać zanim przez nieudolność EA deweloperzy będą zmuszani zamykać studia czy zwalniać ludzi, bo wiadomo kiepska sprzedaż to zawsze wina deweloperów, a nie wydawcy który za przeproszeniem gó*** wie tak naprawdę.
0 kudosdabi132   @   23:09, 09.05.2019
Cytat: MicMus123456789
inne powinni oddać czy tam odsprzedać zanim przez nieudolność EA deweloperzy będą zmuszani zamykać studia czy zwalniać ludzi, bo wiadomo kiepska sprzedaż to zawsze wina deweloperów, a nie wydawcy który za przeproszeniem gó*** wie tak naprawdę.

Raczej EA nie sprzeda żadnej marki. Prędzej zajadą je na śmierć czy zamkną studia za nie odpowiedzialne niż pozbędą się ich. Szkoda. Ja bym tylko chciał żeby EA upadło w końcu.
0 kudosMicMus123456789   @   08:51, 10.05.2019
EA powinno wydawać te swoje sportowe serię, mieć jakiś oddział od tych ich ulubionych gier mobilnych, a deweloperów od gier singlowych zostawić w spokoju i pozwolić im tworzyć to co chcą. Sony co chwilę pokazuje, że zostawiając wolną rękę deweloperom w kwestii kreatywności tylko na tym zyskuje.
0 kudosdabi132   @   09:39, 10.05.2019
Cytat: MicMus123456789
EA powinno wydawać te swoje sportowe serię, mieć jakiś oddział od tych ich ulubionych gier mobilnych, a deweloperów od gier singlowych zostawić w spokoju i pozwolić im tworzyć to co chcą.

No tak powinno, ale to EA. Przecież według nich nie opłaca się tworzyć gier singlowych, bo gracze wolą tytuły nastawione na multiplayer. Jak widać, po takim God of War, The Last of Us czy Horizon: Zero Dawn, tytuł przeznaczony do zabawy dla jednego gracza może sprzedawać się świetnie. No ale do stworzenia takiej gry trzeba się przyłożyć i poświęcić sporo czasu. Samo to, że Electronic Arts kazało swoim studiom tworzyć gry na jednym konkretnym silniku - Frostbite pokazuje jak bardzo zachłanni są. A teraz jeszcze bezczelnie twierdzą, że będą tworzyć produkcję niedorobione bo dopracowane wersję nie mają sensu. Tak się składa, że od kilku lat gry wydawane przez tego wydawcę na premierę wychodzą niedorobione, prawdopodobnie dlatego, że poganiają twórców w trakcie produkcji. Pod skrzydłami tego wydawcy nie ma miejsca na kreatywność. No, może tacy deweloperzy jak Hazelight Studios czy Coldwood Interactive wyróżniają się z grona deweloperów którym EA wydaje gry, jednak nie są to deweloperzy tworzący produkcje AAA.
0 kudoskobbold   @   19:25, 10.05.2019
Ciekawe stwierdzenie, szczególnie po "sukcesie" Anthem. Sporo osób dało się naciągnąć na ten tytuł bo BioWare, ale drugi raz to nie przejdzie, BW ze swoją marką w ostatnich latach mocno zjechali w dół, na sentymentach za długo się jechać nie da. Pierwsze koty za płoty a wniosków brak...nie rozumiem.
Dodaj Odpowiedź