RAGE 2 - twórcy skupiają się na otwartym świecie, a nie fabule
Chodzi o to, aby gracz miał jak najwięcej przyjemności z zabawy.
RAGE 2 to projekt, w którym największy nacisk kładziony jest na niebywale dynamiczne starcia z przeciwnikami. Jego deweloperzy postanowili ponownie to podkreślić, przyznając jednocześnie, że fabuła, choć istotna, pełni rolę drugoplanową.
"Nie będę mówił, że mamy głęboką opowieść w RAGE 2 i to ze względu na nią powinniście grać - to gra akcji", powiedział Magnus Nedfors w rozmowie z VG247. "Staramy się jednak opowiadać małe historie, zarówno przez interakcję z innymi postaciami, jak również poprzez środowisko. To coś, w co chcemy mocniej napierać".
Nedfors powiedział następnie, że gry z otwartym światem wymagają całkiem innego sposobu prowadzenia narracji. Właśnie dlatego deweloperzy z Avalanche oraz id Software postanowili zmienić podejście do tej kwestii.
"Jest wiele świetnych gier fabularnych, które stawiają otwarty świat na drugim miejscu, ale popularnym błędem jest opowiadanie liniowej historii. Nie możesz wtedy dać graczowi swobody. Myślę, że cała branża musi znaleźć moment, w którym przyjdzie ktoś i znajdzie rozwinięcie narracji w otwartych światach".
RAGE 2 nie będzie starało się opowiadać wspaniałych historii, ale wrzuci gracza w sprawiający przyjemność otwarty świat.
"Jesteś w świecie, dobrze się bawisz bronią oraz umiejętnościami. Na tym się skupiamy".
Premiera RAGE 2 zaplanowana została na dzień 14 maja bieżącego roku. Grać będziemy na PC, PS4 oraz Xboksie One. Poniżej rzucić okiem możecie na ostatni jego zwiastun - prezentujący kluczowe elementy projektu.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler