Twórcy Path of Exile planują przebudować system walki w zwarciu

Po zmianach wprowadzonych do systemu walki zaklęciami w najnowszym rozszerzeniu zwanym Synthesis, deweloperzy z Grinding Gear Games skupią się na przebudowie mechanik związanych z bardziej bezpośrednim rodzajem nawalanki.

@ 16.04.2019, 22:23
Kacper "Itchytude" Kutelski
I AM ERROR.
pc

Twórcy Path of Exile planują przebudować system walki w zwarciu

Path of Exile od zawsze kusiło graczy przede wszystkim rozbudowanym systemem rozwoju postaci oraz personalizacji umiejętności bojowych, jednocześnie wyróżniając się na tle wielu innych darmowych gier dużym naciskiem na odseparowanie płatnych dodatków od grywalnej zawartości. Mimo kilku solidnych lat dzielących Path of Exile od pierwotnej premiery, miłośnicy tego klimatycznego hack and slasha nie mogą narzekać na stagnację czy brak nowej zawartości. Wręcz przeciwnie - wraz z premierą najnowszej ligi (noszącej nazwę Synthesis) twórcy solidnie przyjrzeli się magicznym umiejętnościom, by teraz ich wzrok skupił się na być może najbardziej krytykowanej z mechanicznego punktu widzenia części gry, a mianowicie walce w zwarciu.

Jak wynika z posta opublikowanego przez Chrisa z Grinding Gear Games na oficjalnym forum gry, nadciągające w kolejnym dużym patchu korekty do mechaniki walki nie ograniczą się jedynie do zachowawczego przestawiania numerków. Sam Chris w wyżej wymienionym poście zauważa, że do ukrócenia ociężałości bezpośredniej wymiany ciosów w PoE konieczne będzie zmodyfikowanie wielu podsystemów, w tym także elementów odpowiedzialnych za bojowe animacje postaci - "Gracze wywodzący się z innych RPG-ów akcji poddawali czasami krytyce system walki w zwarciu z Path of Exile ze względu na jego 'toporność', szczególnie w pierwszych fazach rozgrywki, nim graczom udaje się znacząco zwiększyć współczynnik prędkości ataku. Wprowadzamy różnorodne, eksperymentalne zmiany do systemu animacji, które powinny pomóc rozwiązać tego rodzaju bolączki i znacznie podkręci odczucia związane z walką w zwarciu".

Jak wynika z dalszej części komunikatu, poza zmianami w samych animacjach gracze mogą spodziewać się także rebalansu dostępnych zdolności, zmian w wielu pomniejszych mechanikach, pokroju obrażeń obszarowych czy celności, modyfikacji drzewka pasywów, przetasowań w umiejętnościach związanych z poruszaniem się i praktycznie całej reszcie mechanik mogących wpływać na walkę w zwarciu. Oficjalnego odsłonięcia tych daleko sięgających zmian możemy spodziewać się w kolejnym dużym patchu, oznaczonym numerkiem wersji 3.7.0 - jego premiery należy spodziewać się gdzieś w okolicach czerwca bieżącego roku.


Sprawdź także:
Path of Exile

Path of Exile

Premiera: 23 października 2013
PC, PS4, XBOX ONE

Path of Exile to darmowa gra RPG akcji wyposażona wyłącznie w moduł sieciowy, będącą debiutancką produkcją studia Grinding Gear Games.W Path of Exile mamy do dyspozycji 6...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?