Projektant broni z God of War pracował nad orężem bohaterki Horizon: Zero Dawn
Zrobił to w ramach specjalnej współpracy pomiędzy studiami deweloperskimi.
Dyrektor zarządzający studia Guerrilla Games, Hermen Hulst, przemawiał ostatnio w trakcie Reboot Develop Dubrovnik. Podczas swojego wystąpienia ujawnił, że Horizon: Zero Dawn powstawało w ramach kolaboracji. To właśnie dzięki niej otrzymaliśmy oręż, z którego korzystała protagonistka.
Dwa razy do roku studia Sony Santa Monica oraz Guerrilla Games wymieniają się grupą deweloperów, aby mogli oni zmienić otoczenie, a przy okazji nabyć nieco dodatkowego doświadczenia. W trakcie takiej wymiany specjalista od projektowania pojedynków przybył do pracy w Guerrilla Games z Sony Santa Monica odpowiedzialnego za God of War.
Projektant zajmował się Horizon: Zero Dawn, a dzięki niemu główna bohaterka gry, Aloy, otrzymała swoją podstawową broń do walki wręcz - chodzi o włócznię. Koncepcja na ten właśnie oręż przypadła do gustu praktycznie wszystkim osobom decyzyjnym i przystąpiono do prac.
Co ciekawe, podobna wymiana istnieje pomiędzy innymi studiami należącymi do Sony. Dla przykładu, inżynier dźwięku z Guerrilla Games współpracował między innymi z Media Molecule oraz Naughty Dog. To właśnie jego doświadczenie sprawiło, że projekty tych firm brzmią tak świetnie.
Hulst poruszył również kwestię korzystania z tego samego silnika graficznego, czyli opracowanego przez Guerrilla Games narzędzia zwanego Decima. Hulst przyznał, że chętnie wypożycza swoich inżynierów, ale woli, jak studia opracowują własne silniki, bardziej dopasowane do ich gier.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler