Twórca Shadow of the Colossus nie chciał tworzyć gier
Chciał rozwijać swoją inną pasję, ale los spłatał mu figla.
Shadow of the Colossus to projekt wyglądający jak dzieło pasji i najprawdopodobniej takim właśnie jest, choć jego twórca, Fumito Ueda, początkowo nie planował zająć się tworzeniem gier. Do branży dostał się ze względu na pieniądze.
Ueda rozmawiał z Reboot Develop, a dzięki tłumaczowi dowiedzieliśmy, że pierwotnie słynny deweloper chciał być artystą. Myślał, że kilka lat poświęci na tworzenie gier, a mając fundusze będzie w stanie rozkręcić swoją pasję właściwą.
"Ueda nie planował być w grach. Lubił grać, jako młody mężczyzna, ale chciał być w świecie sztuki. Kiedy ukończył college po uniwersytecie, powiedział 'Nie wiem czy to będzie dobrze płatne. Nie wiem czy to realistyczny sen, sztuka. W swojej głowie ciągle myślał, że w branży gier będzie tylko kilka lat".
Ueda początkowo myślał, że jego pierwsza gra będzie jedyną, dlatego postanowił zaryzykować, jeśli chodzi o jej założenia. Uznał, że nie ma nic do stracenia. Każda kolejna produkcja także była przez niego traktowana jako ostatnia, a dzięki temu na rynku zadebiutowały takie tytuły, jak Ico, Shadow of the Colossus oraz The Last Guardian.
Co ciekawe, zaledwie pięć lat temu Ueda pogodził się wreszcie z tym, że będzie zajmował się grami i odstawił plany wejścia w sztukę.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler